Online platform | Enza

Een toekomstbestendig online platform.

Case

Enza Zaden is een internationaal groenteveredelingsbedrijf met het hoofdkantoor in Enkhuizen. Vanuit 43 vestigingen met 1.700 medewerkers in 25 landen ontwikkelt dit familiebedrijf over de hele wereld nieuwe groenterassen. Enza Zaden produceert en verkoopt haar zaden wereldwijd. Jaarlijks worden uit het slazaad van de groenteveredelaar zo’n 20 miljard kroppen sla geteeld. Het bedrijf groeit al jarenlang met gemiddeld 9% per jaar. Om aan deze wereldwijde groei bij te dragen wilde Enza Zaden een nieuw omnichannel, multi-lingual en responsive online platform ontwikkelen.

"Macaw heeft zich uitvoerig in ons bedrijf en onze business verdiept en met ons meegedacht. Met als resultaat een toekomstbestendig online platform voor ons bedrijf."

Edith Bakker

Manager Communications

Concept & Oplossing

Macaw definieerde een aantal projectfases. In de eerste fase heeft Macaw samen met de Communicatie- en IT-afdeling van Enza Zaden de vraag en onderliggende bedrijfsdoelen in kaart gebracht en geanalyseerd. Er is uitgebreid internationaal onderzoek gedaan naar de wensen, behoeften en doelstellingen van de stakeholders van het nieuwe platform. De resultaten hiervan zijn uitgewerkt in persona’s en customer journeys en omgezet in een klant-contactstrategie, een contentplan en een roadmap. Deze onderdelen vormden de basis voor het nieuw te ontwikkelen platform. In de daaropvolgende realisatiefase werd Sitecore als het content management systeem (CMS) geselecteerd en het nieuwe onmichannel, multi-lingual en responsive online platform daadwerkelijk ontwikkeld. Volledig in lijn met de strategische doelen die Enza Zaden zichzelf stelt.

Resultaat

Enza Zaden beschikt binnen de gestelde tijd niet alleen over een nieuw online toekomstbestendig platform dat in lijn met de businessdoelstellingen is, maar ook over een business case en roadmap voor de toekomst. Het online platform sluit naadloos aan op de ambitie van Enza Zaden en haar klantbehoeften.