Website | Desperados

De nieuwe website versterkt de interactie met de doelgroep.

Case

Desperados is ‘s werelds eerste ‘Tequila Flavoured Beer’. Desperados werd in 1995 gelanceerd in Frankrijk. Het is op dit moment het grootste merk van de Heineken-brouwerij, direct na Heineken zelf. Desperados is aanwezig in zeventig landen wereldwijd. Het doel: het bereik verder vergroten onder moderne, jonge volwassenen. Zij moeten Desperados als hun favoriete bier kiezen tijdens een avond uit.

Om de marktpositie te verstevigen en de zware concurrentie van populaire speciale bieren, ciders en mixdrankjes voor te blijven, wil Desperados zijn online imago versterken, de tractie verhogen, en de relatie en interactie intensiveren met de doelgroep: de ‘Desperados-tribe’.

Concept & Oplossing

De website van Desperados is opnieuw vormgegeven. Het resultaat: een moderne, ‘single page’-applicatie. Deze fungeert nu als een centrale plek die alle Desperados-content wereldwijd aggregeert die mensen op sociale media (Facebook, Twitter, Instagram en YouTube) delen en die de eigen Desperados-redactie plaatst.

 

Met een eenvoudige klik volgen fans Desperados op hun favoriete sociale platform en delen ze interessante content van de site met vrienden. Bezoekers kunnen content personaliseren en filteren, zodat het altijd past bij hun individuele voorkeuren. De website en de content zijn bovendien eenvoudig te onderhouden, zowel centraal als voor lokaal geüploade content. Het platform is volledig vormgegeven op de trendy en frisse manier, die Desperados zo kenmerkt.

Resultaat

De website is door Macaw gebouwd in samenwerking met Work Club (conceptvormgeving). Hij versterkt het imago en de merkwaarde van Desperados in lokale markten en op wereldwijd niveau. De interactie tussen het merk en de doelgroep groeit sterk; dit uit zich in een stijging van het aantal bezoekers op de website en de specifieke campagnepagina’s. Ook het aantal ondernomen activiteiten van bezoekers op de website is toegenomen. De ‘call-to-action’-knoppen stimuleren het klikgedrag, meetbaar in het groeiend aantal volgers, ‘likes’, ‘retweets’ en ‘shares’ op sociale media.

Kortom, de nieuwe website versterkt – zoals was bedoeld – de interactie met de doelgroep: jonge volwassenen die houden van een feestje. Daarmee is de groeiende populariteit van het Desperados-merk een feit.

Meer cases