De beschikbaarheid van data en technologie hebben een enorme impact op onze maatschappij; de manier waarop we met elkaar communiceren, hoe we onze informatie delen en samenwerken en hoe mensen en organisaties zich tot elkaar verhouden. Deze verandering raakt daarmee ook de kern van organisaties. Digital Transformation is op dit moment een van de meest dominante bedrijfsstrategieën.
Versnelling
De Digital Transformation is in de pandemie nog verder versneld. Organisaties hebben nieuwe digitale kanalen en diensten moeten ontwikkelen om hun klanten binnen te halen, te bedienen en te behouden. Maar ook het hybride werken heeft een enorme vlucht genomen. Dit vraagt om een schaalbare en wendbare IT omgeving.
Hoewel een veel voorkomende strategie, iedere organisatie gaat toch op een andere manier om met deze verandering. Voor de ene organisatie is het een kans om te groeien en te innoveren, terwijl andere organisaties zich veel meer richten op moderniseren en efficiency. Maar we praten pas over Digital Transformation wanneer er sprake is van een holistische en gecoördineerde transformatie.
Challenges
Vanuit Macaw begeleiden we onze klanten over de as van 3 centrale en onderling verbonden challenges:
- Customer Experience: de ultieme klantervaring bieden door een optimale samenwerking tussen Marketing, IT en Data Teams.
- Employee Empowerment: een wendbare organisatie met medewerkers die beschikken over moderne tools en data.
- Optimized IT Operations: een gemoderniseerde schaalbare IT omgeving met robuuste en flexibele processen en aandacht voor governance & security.
Digital Transformation is geen project met een begin en eind, maar wordt continu gevoed door nieuwe technologie en vragen uit de markt. Digitaal volwassen organisaties blijven investeren in het toepassen van technologie en data bij het verbeteren van ervaringen van klanten en medewerkers. De doorontwikkeling van de onderliggende IT-architectuur om als organisatie wendbaar te blijven vraagt om blijvende aandacht.