Digitalisering in de Financiële sector

Relevant en onderscheidend zijn in een concurrerende markt

In de financiële dienstverlening moet je - meer dan ooit - relevant en persoonlijk zijn. De markt is namelijk veranderd. Klanten zijn veeleisender geworden en de concurrentie staat niet stil. Tegelijkertijd dwingen nieuwe toetreders je tot snellere veranderingen. Je zult je dienstverlening hierop aan moeten passen. Nieuwe methodieken en middelen zijn meer dan ooit noodzakelijk om klanten te behouden en nieuwe klanten te werven. Veel organisaties beschikken weliswaar over de middelen om deze omslag te kunnen maken, maar zijn onvoldoende in staat om deze middelen op een effectieve manier in te zetten. Door slim gebruik te maken van je data en digitale middelen kun je je dienstverlening succesvol transformeren en een optimale klantbeleving realiseren.


Met de juiste inzichten in je klantgedrag kun je snel inspelen op nieuwe trends en de bijbehorende, steeds veranderende,  klantvraag.  Maar hoe zet je deze data en technologie goed in en hoe onderscheid je je nu echt ten opzichte van andere aanbieders?

Voor veel organisaties in de financiële sector betekent dit dat ze hun processen grondig onder de loep moeten nemen. Terecht ook, want daar liggen de kansen om te innoveren en conversie en klantbehoud te realiseren. Want de klant écht centraal stellen betekent dat je je dienstverlening grondig zult moeten herzien.

Succesvolle bedrijven richten zich op de optimalisatie van drie strategische gebieden. Deze gebieden helpen jou om een unieke customer experience te bieden en tegelijkertijd de capaciteiten van je medewerkers te benutten. Dit doe je door een optimale inzet van beschikbare technologie. Het voornaamste doel is om jouw klantrelatie naar een hoger niveau te tillen. Deze drie strategische focusgebieden zijn:

  • Customer Experience
    Dit is de manier waarop klanten de dienstverlening ervaren: de som van alle belevingen tijdens iedere interactie in de gehele customer journey. Macaw helpt je om op de juiste manier de interactie aan te gaan met je klanten.
  • Employee Empowerment
    Employee Empowerment is bepalend voor de manier waarop je medewerkers in staat stelt om jouw klanten te bedienen. De cultuur, de werkomgeving en de beschikbare technologie zijn van cruciaal belang. Benieuwd hoe je je medewerkers optimaal kunt faciliteren bij het bedienen van je klanten? We vertellen je er graag meer over!
  • Optimize IT Operations
    Dit houdt in dat je een veilige en schaalbare omgeving creëert, waarin relevante en moderne tools de organisatie in staat stellen om sneller een product of dienst naar de markt te brengen en tegelijkertijd kostenefficiënt te opereren. Is jouw organisatie fit en wendbaar genoeg voor de toekomst? Macaw ondersteunt je bij het moderniseren van je IT.

Realiseer ook jouw doelen door de inzet van slimme digital business solutions, gericht op het binnenhalen, bedienen en behouden van klanten.

Het Macaw digital solutions portfolio bevat de volgende diensten:

  1. Digital Marketing & Commerce
  2. Data & Artificial Intelligence
  3. Smart Collaboration
  4. Business Applications

Wij leveren graag een succesvolle bijdrage aan de tevredenheid van jouw klanten, hogere klantretentie, betere marges en blije medewerkers. Hieronder lees je hoe andere (financiële) dienstverleners hun doelen met Macaw hebben gerealiseerd.

  1. Case VGZ
  2. Case Unive
  3. Case Volkswagen Pon Financial Services
William Vroegindewey
Accountmanager

What's your challenge?