Manufacturing

Je onderscheiden in Industry 4.0

De manufacturing markt verandert in een steeds hoger tempo en de klant van vandaag vraagt om een andere aanpak. Om succesvol te kunnen zijn, zul je je dienstverlening hierop aan moeten passen. Het is van belang dat je je toe kunt spitsen op de specifieke behoeften van elke klant. Op deze manier kun je een optimale klantbeleving realiseren. Dit klinkt misschien eenvoudig, maar het realiseren van een écht klantgerichte dienstverlening vraagt om een doordachte aanpak.

Dankzij de digitalisering hebben klanten steeds meer invloed op de bedrijfsstrategie. Het slim inzetten van digitale middelen is dé manier om snel in te kunnen spelen op nieuwe trends en de bijbehorende - steeds veranderende -  klantvraag.  Maar hoe zet je deze technologie goed in en hoe onderscheid je je nu écht ten opzichte van alle ander aanbieders? Het antwoord is simpel: door optimaal gebruik te maken van de middelen die je in huis hebt. 

Voor veel maakbedrijven betekent dit dat ze hun processen grondig onder de loep moeten nemen. Terecht ook, want daar liggen de kansen om innovatie in te zetten en Connected Manufacturing te realiseren. Want de klant écht centraal stellen betekent dat je je dienstverlening grondig zult moeten herzien.

Succesvolle bedrijven richten zich op de optimalisatie van drie strategische gebieden. Deze gebieden helpen jou om een unieke customer experience te bieden en tegelijkertijd de capaciteiten van je medewerkers te benutten. Dit doe je door een optimale inzet van beschikbare technologie. Het voornaamste doel is om jouw klantrelatie naar een hoger niveau te tillen. Deze drie strategische focusgebieden zijn:

  • Customer Experience
    Dit is de manier waarop klanten de dienstverlening ervaren: de som van alle belevingen tijdens iedere interactie in de gehele customer journey. Macaw helpt je om op de juiste manier de interactie aan te gaan met je klanten.
  • Employee Empowerment
    Employee Empowerment is bepalend voor de manier waarop je medewerkers in staat stelt om jouw klanten te bedienen. De cultuur, de werkomgeving en de beschikbare technologie zijn van cruciaal belang. Benieuwd hoe je je medewerkers optimaal kunt faciliteren bij het bedienen van je klanten? We vertellen je er graag meer over!
  • Optimize IT Operations
    Dit houdt in dat je een veilige en schaalbare omgeving creëert, waarin relevante en moderne tools de organisatie in staat stellen om sneller een product of dienst naar de markt te brengen en tegelijkertijd kostenefficiënt te opereren. Is jouw organisatie fit en wendbaar genoeg voor de toekomst? Macaw ondersteunt je bij het moderniseren van je IT.

Realiseer ook jouw doelen door de inzet van slimme digital business solutions gericht op het binnenhalen, bedienen en behouden van klanten.

Het Macaw digital solutions portfolio bevat de volgende diensten:

  1. Digital Marketing & Commerce
  2. Data & Artificial Intelligence 
  3. Smart Collaboration
  4. Business Applications

Wij leveren graag een succesvolle bijdrage aan jouw tevreden klanten, hogere klantretentie, betere marges en blije medewerkers. Hieronder lees je hoe andere (productie-)bedrijven hun doelen met Macaw hebben gerealiseerd.

Links naar:

  1. Case Priva
  2. Award Heineken
  3. Case Enza
  4. Case Imbema – Flamingo app

 

Monique van de Grootevheen
Client Manager

What's your challenge?