Customer Data Platform

Een volledig gepersonaliseerde Customer Experience

Klanten en prospects verdienen de beste aanbiedingen en diensten. Om deze ultieme customer experience te leveren, moet je persoonlijk , relevant, op de juiste plaats en op het juiste moment aanwezig zijn. Dit doe je door optimaal gebruik te maken van de data die je klant op je online en offline kanalen achterlaat, in combinatie met externe data die veel zegt over de omgeving en het gedrag. Bekijk onderstaande video om te zien hoe het werkt!

De basis van het Customer Data Platform

De basis hiervoor is het integreren van alle data die de verschillende afdelingen binnen je organisatie over je klant hebben verzameld. Denk hierbij aan data over het gedrag en de voorkeuren van je klant. Door deze vervolgens samen te voegen met externe data over het ecoysteem waarin de klant zich bevindt, is het mogelijk om een 360° klantbeeld te creëren. In onze factsheet lees je meer over het de basis van het Customer Data Platform.

Door het uitvoeren van analyses en het toevoegen van voorspellende modellen, bouw je vervolgens een platform waarmee je het gedrag van je klanten leert begrijpen én voorspellen. Zo kun je zeer nauwkeurig inschatten wat je moet doen om een klant tot een aankoop te verleiden. Door gebruik te maken van intelligente technologieën en modellen kun je je aanbod vervolgens automatisch en realtime naar de klant versturen. Zo leg je de basis voor een gepersonaliseerde klantbeleving, de ultieme customer experience

Voordelen van het Customer Data Platform

  • Effectievere cross-selling
  • Optimale online klantervaring
  • Automatische lead follow-up
  • Betere samenwerking marketing en sales
  • Snelle klachtafhandeling
  • Datagedreven besluitvorming

Dé 5 stappen om een toekomstbestendig Customer Data Platform te bouwen

Hoe zorg je ervoor dat je deze eenmalige kans goed benut? Dit doe je door optimaal gebruik te maken van de data die je klant op je online en offline kanalen achterlaat, in combinatie met externe data die veel zegt over de omgeving en het gedrag van de (toekomstige) klant. In dit whitepaper lees je waarom je eigenlijk je klantdata zou integreren en vijf stappen om een toekomstbestendig customer data platform te bouwen. Vul je gegevens hieronder in om het whitepaper te downloaden.

Wil je meer weten over het Customer Data Platform en de gepersonaliseerde customer experience of benieuwd hoe Macaw je kan ondersteunen? Stel je vraag aan Martin ter Horst, Solution Consultant, via het formulier hier onder.

Martin ter Horst
Solution Consultant

What's your challenge?