INZICHT IN WAT JE KLANT WIL, VANDAAG ÉN MORGEN

KIES VOOR PREDICTIVE ANALYTICS EN NEEM VOORSPRONG IN DE AGRI-FOODSECTOR

Bedrijven beschikken over meer data dan ooit en dat geldt ook voor agri-foodsector. Via verschillende kanalen verzamelen ondernemingen grote hoeveelheden gegevens over hun processen, klanten of partners. Een woelige informatiestroom die ontzettend waardevol kan zijn, maar pas bruikbaar is als je er volledig grip op krijgt. Doordacht gebruik maken van data is de ultieme business driver geworden achter de optimale klantbeleving en daar maakt jouw onderneming in ‘the age of the customer’ echt het verschil mee. Want een klant of prospect kan jouw product tegenwoordig eenvoudig toetsen aan alternatieven. Het is dus belangrijk om je potentiële koper door en door te leren kennen om zo een uitmuntende service te leveren en loyaliteit te verhogen. Overtuig krachtig en verkoop meer door je klant altijd te raken met een persoonlijke en aantrekkelijke boodschap. Dit lukt alleen als je ook perfect kan inschatten wat die persoon precies wil weten en wanneer je die informatie moet communiceren. En dat is exact de kracht van predictive analytics.

VOORSPEL SUCCES - GEBRUIK DATA ALS GLAZEN BOL

De juiste boodschap op het perfecte moment. Het is het ultieme streefdoel van elke marketing- of salesafdeling en predictive analytics helpt om die torenhoge ambitie te realiseren. Verklaar niet alleen het gedrag van een consument, maar voorspel het ook. Beantwoord essentiële vragen zoals:

  • Hoe lanceer ik een product succesvol?
  • Welke product spreekt wie het meest aan?
  • Kunnen we nog vergelijkbare producten verkopen aan dezelfde klant?
  • Welke customer journey leidt tot conversie?
  • Hoe creëer ik voor mijn klant meerwaarde op maat?
  • Welke klanten hebben meer opvolging nodig?

De antwoorden op die vragen zitten nu al verborgen in jouw data en worden pas zichtbaar als je verspreide gegevens centraliseert en op een slimme manier combineert, zoals predictive analytics doet. Bedrijven zitten dus vaak al op een schat aan waardevolle informatie, maar hebben nog niet de juiste technologie om die databerg te vertalen naar toekomstgerichte inzichten, een optimale contentstrategie of sterkere concurrentiepositie.

En dat probleem wil Macaw oplossen. Wij bouwen een high-end oplossing op maat en brengen data samen om jouw marketeers en topverkopers een helder beeld te geven van hoe ze een bepaalde klant het best kunnen vastgrijpen en vasthouden. Wie voor predictive analytics kiest, kiest voor altijd relevante marketing, hogere conversie en besliste return on investment.

MODERNE TECHNOLOGIE MAAKT WENDBAAR

Iedereen wil vandaag een razendsnelle, uitgebreide en vooral persoonlijke verkoopservice. Die stijgende verwachtingen dwingen ondernemingen om zich slimmer te organiseren en volop in te zetten op customer intelligence. Het volstaat niet meer om als marketing- of salesafdeling te reageren op bezoekersaantallen, clicks en heatmaps. Je moet de klant een stap voor blijven en actief kunnen voorspellen wat hij of zij verwacht en op welk moment.

Predictive analytics mag dan wel klinken als een eenvoudig concept. Toch vraagt het uitgebreide expertise, veel ervaring en uitvoerige kennis om alles correct op te zetten. Je hebt een onderliggende IT-infrastructuur nodig die ruwe en gestructureerde gegevens combineert in een data lake en via machine learning en AI diepgaand inzicht geeft in toekomstige customer needs en wants. Starten met predictive analytics is helemaal geen kleine stap, maar zeker haalbaar met de juiste IT-partner. En die partner wil Macaw graag zijn. Een moderne IT-omgeving maakt jouw onderneming bovendien wendbaar in de snel veranderende agri-foodwereld en geeft jou meer slagkracht in het harde concurrentiespel. 

  

JOUW UITDAGING IS ONZE MOTIVATIE

Macaw is een betrouwbare en ervaren IT-speler die houdt van uitdagingen, hoe complex ook. Wij ontwerpen vooruitstrevende oplossingen die beloftes waarmaken. Uniek is dat wij daarvoor meerdere invalshoeken combineren: strategisch, data, marketing en sales. Zo bouwen wij slimme technologie die niet alleen handig is voor één afdeling, maar bijdraagt aan het succes van jouw volledige onderneming.

LET’S DISCUSS YOUR CHALLENGE

Martijn Muilwijk
Data Evangelist

What's your challenge?