nice header

Business Integration

Het integreren van uw backoffice-omgeving met een goede ontsluiting naar uw frontend-omgeving en aansluiting met uw supply chain management, stelt uw organisatie in staat efficiënter te werken met betrouwbare gegevens waarbij u tegelijk kosten bespaart.

Voor uw organisatie zijn er verschillende applicaties die een belangrijke rol spelen in uw bedrijfsvoering. Elke applicatie ondersteunt een deel van de bedrijfsvoering, van bedrijfskritieke processen tot ondersteunende processen. Vaak zijn deze applicaties essentieel voor meer dan één proces, en worden specifieke gegevens in verschillende applicaties meermalig opgeslagen. Als gevolg van de steeds toenemende snelheid van innovaties rond relevante processen en het ontbreken van een goed governance plan bestaat het risico dat er een spaghetti aan systemen en koppelingen ontstaat. Het gevolg is vaak dubbele invoer van gegevens en ongewenste verschillen in informatie. Als dit u bekend in de oren klinkt, dan kan business integration veel voor u betekenen.

Functioneel gezien is business integration het optimaliseren van de bedrijfsprocessen door proces- en applicatie-integratie. Voor een succesvolle organisatie betekent dit dat de juiste mensen op het juiste moment beschikken over de informatie die nodig is om hun werk te doen omdat deze informatie in de juiste applicaties informatie is opgeslagen en benaderd kan worden. Door de integratiecomponenten wordt het mogelijk om binnen ketens geautomatiseerd samen te werken, of deze keten zich nu binnen of buiten de organisatie bevindt en of de applicaties in uw eigen omgeving staan of in de cloud.
Omdat iedere organisatie anders is, bestaat er geen standaard oplossing voor business integration. Naast het gebruik van uw standaard ERP- en CRM-systemen, is er blijvend behoefte aan specifieke maatwerksystemen. Afhankelijk van de behoefte is er altijd een passende oplossing voor de bijbehorende en onlosmakelijke integratieproblematiek tussen deze systemen. Van een simpele koppeling tussen twee applicaties tot een compleet geïntegreerde Enterprise Service Bus, al dan niet binnen een hybride omgeving van cloud- en on-premises-omgevingen. Doordat deze omgevingen in toenemende mate gekoppeld worden met bijvoorbeeld diverse frontend mogelijkheden (denk aan mobile devices, e.d.) worden zaken als identity management een steeds belangrijker onderdeel. Geleid door de toekomstvisie en behoefte van uw organisatie zijn we in staat een business case met u te creëren die de investering voor een business integration project rechtvaardigt.

Wilt u hierover verder praten met ons? Neem dan contact op, we helpen u graag verder.

Onze Expertise

INTEGRATIE



We zijn gespecialiseerd in het uitvoeren van integratie opdrachten, al dan niet in een vormgeving als Enteprise Service Bus, met bijvoorbeeld BizTalk en Windows Azure services . Of het nu cloud is, on-premises of binnen hybride omgevingen, het eindresultaat is dat uw informatiestromen optimaal verlopen. We integreren uw backoffice processen en systemen zoals SAP, Dynamics Ax, CRM en legacy ERP, maar ook de integratie met uw externe relaties en frontoffice-omgevingen. Informeer naar de mogelijkheden.

HYBRIDE CLOUD OPLOSSINGEN


Als er fundamentele bezwaren zijn om data of applicaties niet naar de cloud te migreren, betekent dat niet dat cloud geen optie is. In deze situaties kan een hybride oplossing uitkomst brengen om toch, deels, te kunnen profiteren van de voordelen. Om een dergelijk hybride scenario mogelijk te maken moeten de onderdelen van de applicatie in de cloud worden geïntegreerd met de voor die onderdelen noodzakelijke functies en data die zich on-premises bevinden. Wij helpen u daar graag bij.

ENTERPRISE MOBILITY


Slimme apps ondersteunen uw mobiele werkers om efficiënter hun werk te kunnen uitvoeren. Vaak zijn deze apps gekoppeld met uw backoffice systemen waarbij identity management een belangrijke rol speelt. Bij voorkeur geen complexe koppeling met uw backoffice (ERP en CRM) applicaties, maar simpel en eenvoudig te gebruiken app’s specifiek voor bijvoorbeeld een taak, afgestemd op het mobiele werken.

MICROSOFT DYNAMICS 365 – CRM / XRM

In een omgeving vol uitdagingen bent u op zoek naar een flexibele oplossing. Microsoft Dynamics 365 biedt u de mogelijkheid om voor organisatorische stabiliteit en financiële betrouwbaarheid te zorgen met krachtige en intelligente applicaties. Denk hierbij aan applicaties voor sales, marketing, field service, customer service, operations, financials en project service automation. Onze CRM specialisten richten deze applicaties in naar uw wensen tot aan custom made CRM (oftewel XRM) omgevingen. Uiteraard kunnen wij u tevens ondersteunen op voorgaande versies van Microsoft Dynamics CRM, en deze eventueel voor u upgraden. Informeer naar de mogelijkheden.

DATAPLATFORM


Organisaties kunnen niet zonder rapporten en rapportages. De IT-afdeling wordt geacht dit zo goed mogelijk te faciliteren met de verwachting dat informatie altijd, overal en direct beschikbaar is. Echter, informatie verandert continu zodat er steeds meer en andere informatievragen ontstaan. Om te voorkomen dat medewerkers eigen administraties gaan bijhouden en eigen waarheden creëren, bent u op zoek naar gestroomlijnde processen, die u gestandaardiseerd en centraal kunt faciliteren. Met een dataplatform kunt u deze aanpassingen snel, effectief en efficiënt opnemen en integreren en continu anticiperen op de dynamische buitenwereld. Wij helpen u graag verder.

ARCHITECTUREN

Een goede applicatie- en infrastructuur architectuur is de basis voor een betrouwbaar IT-landschap. Onze enterprise architecten gaan op basis van de bedrijfsdoelstellingen en de bedrijfsarchitectuur aan de slag met de domeinarchitecturen, roadmaps en gapanalyses. Daarbij zorgen ze dat de juiste prioriteiten en doelstellingen worden opgesteld en binnen deze kaders de gewenste resultaten worden behaald met toekomst vaste, innovatieve en optimaal renderende IT-oplossingen.

PROJECT MANAGERS & PROGRAMMA MANAGERS


Al onze projecten worden geleid door zeer ervaren projectmanagers en programmamanagers. Maar u kunt onze projectmanagers ook inzetten voor uw eigen projecten en programma’s. Ze hebben ervaring met het toepassen van beproefde projectmanagement processen, waarbij de IPMA Competence Baseline (ICB®) van IPMA® (International Project Management Association) een belangrijke richtlijn is. Onze professionals zijn allen IPMA® gecertificeerd en een aantal van hen is daarnaast ook RUP, Scrum en PRINCE2™ gecertificeerd. Indien gewenst nemen de projectmanagers een eigen toolkit mee met ‘Best Practice’ processen, templates, metrics en dashboards. Informeer naar de mogelijkheden.

MANAGED SERVICES


Voor al onze oplossingen geldt dat u ze in beheer kunt geven aan ons. Dat varieert van het compleet overnemen van het beheer van IT-infrastructuren en (technisch) applicatie beheer tot steeds meer ook het beheer van de werkplek. In een hybride-omgeving (public, private cloud) en on-premises. Speerpunten zijn continuïteit, innovatie en kwaliteit. De primaire klantcontacten worden verzorgd vanuit de Servicedesk. Processen als service management, change management en incident management zijn uiteraard volgens ITIL en ASL best practices ingeregeld.

Carlo Poli
Senior Consultant