Macaw.nl/Vermijd ‘Digital Sameness’

Vermijd ‘Digital Sameness’

Als jouw partner innoveert Macaw digitale ervaringen met AI en design thinking, moderniseert het jouw marketingtechnologie en maakt het je organisatie wendbaar voor toekomstige uitdagingen.
Lees meer

Een van de negatieve gevolgen van algoritmes in social media en digitale marketing is dat je continu wordt gevoed met verhalen die je peers interessant vinden. Succesverhalen zijn snel gekopieerd en mensen komen in een ‘bubbel’ terecht. Dat leidt tot digitale uniformiteit, oftewel digital sameness. Een effect dat zich zelfs uitstrekt tot in de boardrooms van organisaties.

Veel organisaties hebben zich laten verleiden tot strategieën, tactieken en systemen waarmee hun concurrenten succes lijken te hebben – van het binnenhalen tot het bedienen en behouden van klanten. In een race naar digitalisering en door het kopiëren van succesverhalen is het onderscheidend vermogen gesneuveld. Het resultaat: een verschraalde customer en employee experience. Bovendien kwamen veel marketingmanagers en CMO’s onder druk te staan om de waarde van hun investeringen in data en technologie aan te tonen. De investeringen in nieuwe kanalen en online campagnes zijn wel gedaan, toch blijft het rendement achter omdat iedereen hetzelfde doet.

Met de doorbraak van AI en het slimme gebruik van design thinking en data is het nu tijd om digital sameness te vermijden.

Het draait niet om de technologie

Door de inzet van data en technologie boekten marketeers de laatste jaren voortgang in het gepersonaliseerd bereiken van hun steeds beter gesegmenteerde doelgroepen. Een arbeidsintensief proces, waardoor ook digitale productiviteit hoog op de agenda stond.

Door de mix van hoge ambities, complexiteit van digitale marketing en het snelle kopiëren van ‘succesvolle’ marketingstrategieën is het niet gelukt om te ontsnappen aan digital sameness. Deze impasse doorbreken wordt mogelijk dankzij AI en het moderniseren van de architectuur van marketingtechnologie. 

Begrijp voor je begrepen wilt worden

Design thinking helpt bedrijven bij het bedenken van innovatieve en onderscheidende oplossingen. Bij design sprints starten we met een ambitie of een knelpunt. Hoe beter we dat begrijpen, des te creatiever we met de oplossing aan de slag kunnen. Door AI aan dat proces toe te voegen kunnen we nog dieper graven in de motieven van klanten. En bij het ontwikkelen van scenario’s en prototypes kunnen we breder onderzoeken waar de beste waarde te vinden is.

De combinatie met moderne marketingtechnologie maakt het vervolgens mogelijk gepersonaliseerd onze doelgroepen te bereiken op de momenten en de kanalen waar het relevant is.

Mensen maken het verschil in ‘The Era of AI’

Veel organisaties worstelen met het rendement op hun strategische investeringen in digitalisering. Ook marketingeuro’s kun je maar één keer uitgeven. Moderniseer je marketingtechnologie naar een flexibele architectuur, zodat je wendbaar kunt inspelen op de markt. Tegelijkertijd is het belangrijk innovatief en creatief aan de slag te gaan met het ontwikkelen van nieuwe digitale diensten en producten die het verschil maken. Geef het vakmanschap en de creativiteit van je medewerkers de ruimte en laat AI het werk voor je doen.

Advies op maat?
Onze experts helpen je graag verder. Bel ons op 023 - 2060600 of stel je vraag via ons digitale contactformulier.
Contact
Succesverhalen
01 / 05 05
Case
VGZ
: Ontdek hoe VGZ, in samenwerking met Macaw, de klantenservice transformeert met Maike, een generative AI-assistent. Maike biedt snelle, accurate ondersteuning, verbetert de gebruikerservaring en zet een nieuwe standaard in klantenservice innovatie.
Case
ABN AMRO
ABN AMRO stond voor de uitdaging om hun contentstrategie en technische infrastructuur te moderniseren. Het resultaat was de implementatie van een centrale hub, wat leidde tot kostenbesparingen en een verbeterde klantervaring.
Case
KLM
KLM wilde hun online klantbeleving verbeteren en snel inspelen op veranderende klantbehoeften. Met het Macaw Growth Model verbeterde KLM de effectiviteit van hun marketingcampagnes en verhoogde de conversie.
Case
Aktion Mensch
Aktion Mensch kampte met inefficiënte contentprocessen en digitale asset management. De oplossing was een content hub die 80% van de IT-werktijd bespaarde en het werkplezier verhoogde.
Case
VGZ
VGZ wilde de klanttevredenheid verhogen en operationele kosten verlagen. De overstap naar Sitecore CMS resulteerde in een kortere time-to-market en verbeterde persoonlijke communicatie met klanten.
Facts & Figures
Over Macaw

Wij helpen je graag bij het creëren van een unieke klantervaring, het empoweren van je medewerkers en een optimale inrichting van IT. Dé ingrediënten voor een succesvolle digitale transformatie binnen jouw organisatie. Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? 

25+
Jaar ervaring als full service partner in digitale transformatie
150+
We helpen klanten als Heineken, VGZ, ABN AMRO, Jumbo en ANWB succesvol te zijn
450+
Talenten die werken vanuit Nederland, Duitsland en Litouwen
3
Partners: Microsoft, Sitecore en Profisee.
4
Platformen voor jouw succes: Digital Marketing & Commerce; Business Applications; Data, Analytics & AI; Collaboration & Modern Workplace
8
Onze klanten beoordelen onze service met een 8.
01 / 06
Contact