Customer Engagement Scan

De Customer Engagement Scan, hoe betrokken ben jij bij jouw klanten?


Er wordt veel gepraat over de klant centraal zetten, maar in hoeverre doe je dat echt? Waarom vinden we Customer Centricity zo’n belangrijk onderwerp en is het toch zo lastig om het daadwerkelijk uit te voeren?

Bij het verhogen van de Customer Engagement spelen diverse aspecten een rol. Deze aspecten gaan niet alleen over klant betrokkenheid zelf, maar ze gaan ook vaak over jouw mogelijkheden om betrokken te kunnen zijn bij jouw klant. Customer Engagement is immers wederkerig; indien jij niet betrokken bent bij jouw klant is jouw klant niet betrokken bij jou. Daarom is ook de ambitie rondom het klantcontact vaak groots. Maar toch strandt het vaak vanwege interne belemmeringen van organisatorische en technische aard. Maar hoe is dit bij jou en waar kun jij het beste starten om het klantcontact te verbeteren?

Om je daarbij te helpen hebben we een Customer Engagement Scan samengesteld die je aan de hand van 7 vragen een beeld geeft van jouw situatie. Hopelijk helpt je dat en kom je er verder mee. En anders helpen wij je verder op weg.

Peter Roling
Strategy Consultant

Whtat's your chalenge?