Boost je business met Dynamics 365 online

Auteur: Isabel Quint

In de huidige tijd waar concurrentie moordend is, zijn terugkerende en loyale klanten de sleutel tot succes. Je klantrelatie is en blijft je nummer één prioriteit. Om er zeker van te zijn dat je je klanten optimaal monitort en dichtbij hen blijft, is het noodzakelijk te investeren in een goed Customer Relationship Management system, oftewel CRM. In het bijzonder wanneer de laatste release over nieuwe functionaliteiten beschikt, die essentieel zijn in het koesteren en betrekken van je klanten.

Houd je CRM toekomstbestendig

De nieuwe software releases voor Microsoft Dynamics CRM worden twee keer per jaar vrijgegeven en regelmatig zijn er kleinere updates. Elke upgrade behelst een investering, die tevens bepaald wordt door de wijze waarop je huidige CRM met maatwerk is ingericht. Naast het feit dat oudere functionaliteiten langzaam verdwijnen of dat bepaalde versies niet meer ondersteund worden, zijn er andere zaken die je zeker dient te weten alvorens je Dynamics CRM gaat upgraden. Upgraden naar Dynamics 365 online betekent direct dat je niet meer hoeft na te denken over toekomstige upgrades, aangezien deze automatisch uitgevoerd worden. En dit geldt ook voor het toevoegen van de nieuwe Dynamics features. Ben je nog niet klaar voor een update, of wil je toegevoegde functionaliteit eerst uitproberen op een testomgeving? Je kunt de voorgestelde update tot een jaar na verschijning uitstellen. Daarnaast kan je met Dynamics 365 online gebruik maken van de ontelbare datamogelijkheden. Deze zaken maken het upgraden naar Dynamics 365 online serieus het overwegen waard.

Sociale betrokkenheid

Tegenwoordig is sociale betrokkenheid één van de belangrijkste trends. Microsoft heeft hierop gereageerd door het in Dynamics 365 online mogelijk te maken de sociale activiteiten van je klanten te monitoren. Hiermee heb je een tool in handen waarmee je niet alleen kunt reageren op positieve en negatieve uitingen op social media. Je kunt tevens monitoren hoe er gereageerd wordt op je marketingactiviteiten die vanuit Dynamics zijn geïnitieerd. Als het op Smart Customer Engagement aankomt, is het voor de hand liggend om je Dynamics CRM-omgeving te upgraden naar Dynamics 365 online. Als organisatie is dit een belangrijke stap in het onderscheidend vermogen ten opzichte van je concurrenten.

Flexibel en schaalbaar

Door voor Dynamics 365 online te kiezen, hoef je je niet meer druk te maken om de datacapaciteit. Al je data staat in de cloud (Microsoft Azure) en hiermee creëer je een enorme flexibiliteit en schaalbaarheid voor je organisatie. De data schaalt mee naar aanleiding van het aantal gebruikers die een licentie hebben en mocht het nodig zijn kan je extra ruimte bijkopen. Naast het feit dat je klein kunt beginnen en vervolgens kunt doorgroeien, betaal je als gebruiker alleen voor de capaciteit die je daadwerkelijk afneemt.

Efficiency & insights in je processen

Zodra je business groeit, worden ook je processen complexer. In Dynamics CRM zijn verscheidene businessprocessen geïntegreerd, zodat je in staat bent om meer data te verwerken en continu inzichten paraat te hebben. Om bijvoorbeeld je salesprestaties inzichtelijk te krijgen, kun je eenvoudig PowerBI activeren binnen je Dynamics-omgeving. En zo kan je dankzij Machine Learning met bestaande data de behoeften van klanten voorspellen. Dit analytisch vermogen kan gebruikt worden om pro actief en optimaal je medewerkers te ondersteunen in hun werkzaamheden. Microsoft heeft het mogelijk gemaakt om nog veel meer apps te kunnen integreren. Denk daarbij aan Flow en Power Apps en de Office 365-componenten als OneNote, Teams, Word en Excel. De mogelijkheden om businessprocessen te optimaliseren zijn eindeloos. Uiteindelijk maakt Dynamics CRM het mogelijk om al je klantdata om te zetten in acties tot aan het verrassen van je klanten met aanbiedingen die ze niet kunnen weerstaan.

Verras je medewerkers

Om je klanten te verrassen is het essentieel dat je medewerkers volledig gebruik maken van de mogelijkheden binnen Dynamics CRM. En als je verwacht dat zij hun activiteiten efficiënter maken, dan verwachten zij dat ze werken met de meest recente versie. Dynamics 365 online is veel gebruiksvriendelijker en het is makkelijker om informatie op te halen. Daarbij kan elke medewerker zijn view aanpassen aan zijn eigen werkzaamheden en wensen. Op een PC heb je de beschikking over een webversie en/of een Outlook app. Op een tablet of telefoon maak je gebruik van de mobile app.

Klanten winnen, bedienen en behouden

Het continu bijhouden van je Dynamics-software helpt om je business efficiënter te runnen. Met Dynamics 365 online vergroot je de mogelijkheden binnen je CRM enorm, aangezien je al je businessprocessen kunt integreren en uitbouwen. Je CRM groeit daar automatisch en oneindig in mee en je betaalt uitsluitend voor gebruik. Daarbij hoef je je in de toekomst niet meer druk te maken om nieuwe upgrades, aangezien dit automatisch gaat. Hiermee heb je een CRM waarmee je klanten wint, bedient en behoudt!
Rob Eskes
Solution Consultant

Meer weten?