Highlights eXtremeCRM in Warschau

In april 2016 is een delegatie van Macaw afgereisd naar Warschau om daar hét event voor de Dynamics CRM community bij te wonen: de driedaagse conferentie eXtreme CRM. De kennis die onze collega’s daar hebben opgedaan is op donderdag 19 mei samengevat in een highlightsessie voor klanten van Macaw. De reacties van de aanwezigen waren positief en de dag is met een 7½ beoordeeld; een korte terugblik.

Fotocompilatie

WE LOVE CUSTOMERS PLATFORM

In de keynote is de visie van Microsoft gepresenteerd. Innoveren wordt steeds belangrijker en dat zien we ook terug in de producten die er nu zijn of aan zitten te komen. De belangrijkste missie die Microsoft nu onder aanvoering van Satya Nadella voert is om iedereen in de wereld in staat te stellen om meer te kunnen bereiken, om meer te kunnen zijn. De strategie die hierin wordt gevoerd is mobile first, cloud first.

Onder invloed van technologie vindt een fundamentele beweging plaats; het compromisloos centraal stellen van de klant, omdat klanten dankzij technische toepassingen op elk moment, in iedere situatie en vanaf elke locatie toegang hebben tot informatie over producten, diensten en de alternatieven. Deze informatievoorsprong van de klant heeft grote impact op de bedrijven.

Met de komst van Microsoft Dynamics CRM 2016 kunnen organisaties hun eigen intelligente customer engagement platform inrichten waarmee de verwachtingen van klanten overtroffen kunnen worden. Engagement in a Service Economy,Intelligent & Data Driven Engagement en Engagement at Scale zijn thema’s binnen het Intelligent Customer Engagement Platform. Uiteindelijk heeft Macaw dit samengevat in het ‘We Love Customers Platform’ waarin Dynamics CRM, Customer Journeys, Office 365, Microsoft Azure en Data Intelligentie samenkomen.

Na de keynote is een aantal nieuwe coole functionaliteiten binnen Microsoft Dynamics CRM 2016 getoond.

MOBILE APP

Met elke update van Micrsooft Dynamics CRM wordt ook de mobile app rijker en fijner in gebruik. In de 2016-versie zit nu de task based experience en dit is vanuit gebruikersgemak de mooiste nieuwe functionaliteit. Het geeft de gebruiker de mogelijkheid om met één druk op de knop vanuit het bedrijfsrecord een vervolgafspraak te maken, een opportunity bij te werken of een contactpersoon vast te leggen. Hierdoor wordt de gebruiker optimaal ondersteund om de CRM data up-to-date te houden.

GUIDNESS LEARNING

Een andere noemenswaardige functionaliteit binnen CRM is Guidness Learning. Dit geeft organisaties de mogelijkheid om medewerkers snel wegwijs te maken in het gebruik van Dynamics CRM en de te volgen processen. Waardoor medewerkers snel en efficiënt met Dynamics CRM kunnen werken.

ADX PORTALS

Vorig jaar heeft Microsoft ADX portals gekocht. Het mooie van ADX is dat het mogelijk is om customer portals, community portals, employee portals en partner portals te configureren. De toegevoegde waarde van ADX portals ten opzichte van andere portal producten is dat dit volledig integreert binnen Dynamics CRM waardoor klantdata optimaal gebruikt wordt en medewerkers klanten bedienen vanuit één en dezelfde applicatie, Dynamics CRM.

VOICE OF THE CUSTOMER

Ook nieuw in Dynamics CRM 2016 is de Voice of the Customer. Dit betreft survey-functionaliteiten waarmee het mogelijk is om vanuit Dynamics CRM campagne gedreven of continu enquêtes uit te sturen naar contactpersonen. De responses worden direct in Dynamics CRM verwerkt zodat klantgegeven verrijkt worden, er een integraal klantbeeld ontstaat en het optimaal ingezet kan worden in de klantcontact communicatie.

CLICKDIMENSION

ClickDimensions is een marketing automation toepassing binnen Dynamics CRM. Hierdoor kunnen organisaties vanuit CRM e-mailmarketing toepassen maar ook geautomatiseerde campagnes rondom een event uitvoeren. ClickDimensions bevat e-mailtemplates, landingpagina’s, webpagina’s, surveys, event, web intelligence en leadscoring functionaliteiten.

REALDOLMAN

Een andere toepassing binnen Dynamics CRM is de single view builder van RealDolmen. De single view builder is een user experience toepassing die het mogelijk maakt om relevante informatie visueel te tonen op bijvoorbeeld een account record. In plaats van door te moeten klikken naar opportunity gegevens of activiteiten worden deze in tegels of tijdslijnen getoond. Hierdoor heeft de gebruiker een prettig overzicht van alles wat er speelt bij de account.

Macaw RealDolman in Dynamics CRM

POWER BI

Power BI biedt de mogelijkheid om CRM data, eventueel gecombineerd met andere databronnen, te transformeren en te visualiseren zodat het de juiste stuurinformatie geeft voor de gehele organisatie. Power BI dashboards en rapportages zijn beschikbaar op verschillende apparaten. Door de standaard integratie met Dynamics CRM zijn de Power BI dashboards altijd voorzien zijn van real-time data heeft het management altijd een actueel overzicht van de verwachtte omzet, resultaten van campagnes en services afhandeling.

Power BI Executive Metrics Dashboard

TOT SLOT

Het event heeft de deelnemers inzicht gegeven in een aantal in het oog springende functionaliteiten in en rondom Dynamics CRM. Met deze functionaliteiten kan de volgende stap gezet kan worden in het neerzetten van een integraal klantbeeld en het ondersteunen van de customer journey en de klantcontactmomenten. Tot slot is er aandacht besteed aan het belang en de kracht van data en het toepassen hiervan.

Benieuwd wat Microsoft Dynamics CRM voor uw organisatie kan betekenen of wilt u meer weten over de nieuwe functionaliteiten zoals hierboven beschreven? Neem dan contact op met Macaw.