Keuze stress en het business plan voor 2019

21 augustus 2018, door William van der Pijl | CEO Macaw

Zo na de zomervakantie zijn we weer op volle sterkte en is het tijd om met nieuwe energie de tweede helft van het jaar in te duiken, de doelen scherp zetten én vooruit te kijken naar 2019. Een bijzonder productieve periode waarin bedrijven collectief gaan voor de allerbeste resultaten voor 2018 en tegelijkertijd de strategie en plannen voor 2019 -en verder- bepalen.

Wanneer ik onze klanten spreek merk ik dat dit ook de nodige uitdagingen met zich meebrengt. Een soort keuze stress. Wat ga je voor volgend jaar opnemen in de business plannen? Welke trends en ontwikkelingen dienen nu ècht door de organisatie te worden opgenomen om die hoog nodige digitale transformatie te realiseren? En, welke systemen voegen hier concreet waarde aan toe?

Relevante business thema’s en technologie voor 2019

De economie draait weer op volle toeren. Opdrachten komen binnen en de vraag naar nieuwe medewerkers stijgt. Daarbij is het van groot belang dat je niet alleen een aantrekkelijke zakelijke partner bent, maar ook een aantrekkelijk werkgever. In lijn hiermee worden thema’s als customer engagement en employee empowerment heel vaak genoemd ter realisatie van dit hogere doel. Maar wat is dat nu eigenlijk, wanneer is dat interessant en hoe begin je er mee én welke innovaties en technologieën moet je serieus nemen? Relevante vragen…

Customer Engagement

Bij customer engagement staat de klant loyaliteit en betrokkenheid centraal. In the Age of the Customer maakt een nieuwe generatie consumenten bij elke aankoop de afweging tussen mogelijke alternatieven. Iedereen kan zich optimaal informeren over de verschillende mogelijkheden. Tegelijkertijd worden de verschillen tussen de aangeboden producten en diensten van de verschillende aanbieders kleiner – op basis van dezelfde vrij toegankelijke informatie. Als merk moet je je er daarom van bewust zijn dat de loyaliteit van je klanten meer en meer gebaseerd wordt op de ervaring die een klant met jouw merk heeft. Daarom werk je aan Customer Engagement: het optimaliseren van de klantbeleving in relatie tot je merk. Hoe je dit doet lees je onder andere hier.

Employee empowerment

Werken jouw afdelingen optimaal samen? Zijn jouw medewerkers tevreden met processen en systemen? En wat merkt de klant daarvan? Dit is slechts een greep uit de vele vragen over employee empowerment. Als medewerkers tevreden zijn en over de juiste tools beschikken, heeft dit directe impact op de business doelstellingen. Hoe pak je dit aan? Laat je hier inspireren.

Blockchain

Blockchain zal steeds vaker bovenaan de wensenlijstjes te zien zijn. En terecht ook. Er wordt veel gesproken en geschreven over Blockchain technologie. Veel mensen hebben er over gehoord, maar weten niet precies wat het is, wat het kan en welke mogelijkheden het organisaties biedt. Vanuit het bedrijfsleven is er veel interesse voor de mogelijke toepassingen van blockchain. Er zijn allerlei toepassingen denkbaar om de business sneller en slimmer te maken of om geheel nieuwe businessmodellen te creëren. Hiervoor heb je de juiste gereedschappen en goede vakmensen nodig. Wil je meer weten? In 30 minuten ben je met dit webinar helemaal op de hoogte.

Business apps

De continue veranderende markt vraagt om wendbare organisaties. Met name de business wil snel kunnen schakelen en vraagt om nieuwe business applicaties. In de praktijk blijkt echter dat het organisatorisch vaak een uitdaging is. Met behulp van het Microsoft Power platform kunnen zij nu zelf die apps ontwikkelen. Naast het wendbaarder maken van de business heeft het Power platform als groot voordeel dat het veel processen kan vervangen. Alle data komt samen in het platform en kan direct gebruikt worden voor intelligente doeleinden zoals Artificial Intelligence of Machine Learning, waardoor er actionable insights mee gegenereerd worden en de business verder kan. Bekijk hier de video met een aantal praktische voorbeelden.

Bovenstaande onderwerpen zijn wat mij betreft relevant voor iedere organisatie die concreet stappen wil maken om de concurrentie voor te blijven en te overleven in het digitale tijdperk. Meer weten over de mogelijkheden en kansen voor jouw organisatie? Onze strategen denk graag eens – geheel vrijblijvend – met je mee.

William van der Pijl
CEO

What's your challenge?