Digital Transformation Priva

CASE

Priva is een familiebedrijf dat hardware, software en diensten levert op het gebied van klimaat- en procesautomatisering voor de glastuinbouw en utiliteitssector. Het internationale bedrijf is wereldmarktleider in tuinbouwautomatisering. Priva heeft vestigingen en een partnernetwerk in meer dan 100 landen. Het bedrijf wil deze marktpositie de komende jaren versterken en verbreden.

Het is de ambitie van Priva om zich naast de glastuinbouw en utiliteiten ook te richten op nieuwe marktsectoren zoals ‘urban farming’. Een markt waar het bedrijf de kennis van de horticultuur en de klimaatbeheersing in gebouwen kan combineren. Daarnaast ziet Priva vooral in de utiliteitsmarkt dat het contact met de eindgebruikers geïntensiveerd moet worden, ook om de relatie fabrikant – partner – klant te versterken. Priva zag in dat het bestaande marketingplatform en de websites onvoldoende aansloten bij deze ambitie en de behoeftes van hun klanten om deze doelstelling te realiseren.

"Macaw begreep direct onze businessdoelstellingen"
PAUL OSSEWOLD | VP Digital Operations



CONCEPT & OPLOSSING

Deze veranderende relatie met haar wereldwijde klantenkring vraagt om een omni-channel, multi-local marktbewerking en communicatie. Om een customer experience platform waar gefaseerd alle huidige en nieuwe systemen (zoals ERP, CRM, E-commerce, e-mail, Analytics) en tools op aangesloten kunnen worden.

In Macaw vindt Priva de professionals om deze transitie en schaalvergroting te helpen bedenken, vorm te geven, te bouwen op hun doelarchitectuur en te optimaliseren. Uiteraard is het daarbij belangrijk dat Macaw ook de technische Microsoft-knowhow heeft om dit platform technisch te realiseren in het bestaande architectuurlandschap.

RESULTAAT

Samen is een aantal grote stappen gezet in deze digitale transformatie. Zie het als huiswerk voor het zo effectief mogelijk opzetten en uitrollen van een customer experience platform. Ook heeft Priva samen met Macaw een Business Informatieplan voor de periode tot 2018 opgesteld en een klantcontactstrategie uitgewerkt die beide naadloos aansluiten op de ambitie en de klantbehoeften.

Daarnaast heeft Priva nu een roadmap met daarop de prioriteiten en de volgorde waarin de verschillende online kanalen zullen worden gerealiseerd en/of gekoppeld aan het platform. Priva kan op basis van de diverse data (historische, klant- en marktdata) makkelijker leads vinden, aan klanten eenvoudiger zelf service verlenen, advies geven en content serveren op het moment dat de bezoeker daar behoefte aan heeft.

Meer weten over Digitale Transformatie? Lees dan de blogs van onze experts: Agile companies leiden in digital business en Doe wat je klanten doen, meld u aan voor de Digital Transformation webinar of neem contact op met Harry Boers. Meer weten over het Sitecore Experience platform en de mogelijkheden van Sitecore Commerce? Neem contact op met Gert Maas.

Reinier Mitgenberg
Segmentmanager

What's your challenge?