Werkplekomgeving Koninklijke Horeca Nederland

CASE

De Koninklijke Horeca Nederland (KHN), het kenniscentrum voor horecaondernemers, wil continu van waarde blijven voor zijn leden. Dat is een uitdaging: leden stellen steeds hogere eisen aan de diensten die de KHN levert. Om zich puur te kunnen richten op het ontwikkelen van nieuwe diensten, besloot de KHN dat allereerst het IT-systeem op de schop moest. Alleen met een efficiënt en flexibel IT-systeem als basis kunnen medewerkers zich optimaal bezighouden met het op peil houden van het ledenaantal en tegemoet blijven komen aan de snel veranderende wensen van de doelgroep. Bijkomend doel: de KHN wilde flink op IT-kosten besparen.

 

CONCEPT & OPLOSSING

Macaw ontwikkelde een volledig ingerichte, moderne werkplekomgeving voor alle KHN-medewerkers. De IT-diensten van de KHN zijn altijd bereikbaar; vanaf elk apparaat en elke locatie. Veel diensten staan in de cloud, waardoor ze altijd beschikbaar zijn en updates eenvoudig zijn uit te rollen. Daarnaast hebben medewerkers overal toegang tot dezelfde informatie – via desktop, laptop, tablet en smartphone. Dit is vooral praktisch voor regiomanagers die veel onderweg zijn. Zij reageren bijvoorbeeld sneller op e-mails en bewerken bestanden direct. Macaw zette boven alles een veilige, altijd bereikbare IT-omgeving neer. En hebben KHN-medewerkers vragen? Dan is de Macaw Servicedesk altijd bereikbaar.

RESULTAAT

De nieuwe werkplekomgeving biedt diverse voordelen voor de Koninklijke Horeca Nederland. Zo werken regiomanagers veel efficiënter. Ze onderhouden sneller en beter contact met mensen op kantoor, omdat ze altijd en overal kunnen werken. Elke medewerker met een tablet of laptop werkt veilig vanuit huis of een andere locatie. Hiermee komt de KHN tegemoet aan de stijgende vraag naar flexibel werken en houdt de organisatie medewerkers tevreden. Bovendien bespaart de KHN dankzij een stabiele IT-omgeving fiks op beheer en onderhoud. Conclusie: de IT is nu zo goed geregeld dat de KHN zich optimaal kan richten op het ontwikkelen van nieuwe diensten om leden te behouden voor de organisatie.

Ties van de Voort
Segmentmanager

What's your challenge?