Customer Engagement

Door gezamenlijk te streven naar een optimale klantervaring, is het mogelijk om de connectie tussen de klant en de organisatie te versterken. Dit wordt ook wel ‘customer engagement’ genoemd. De ultieme customer exeperience is het aanbieden van relevante informatie over producten die de klant echt nodig heeft, precies op het moment dat de klant het verwacht, toegespitst op zijn specifieke situatie.

Aan de slag met Data-driven Customer Engagement

Of je nu een vaktijdschrift openslaat of een evenement bezoekt: je krijgt voortdurend verhalen voorgeschoteld over het belang van termen als ‘customer engagement’, ‘customer centricity’ en ‘customer obsession’. Logisch, want de waarde van een goede relatie met de klant kan niet genoeg benadrukt worden. Toch roept het ook vragen op. Waarom hebben we het er namelijk nog over? Zijn er nog steeds organisaties die geen klantgerichte visie hebben geïmplementeerd? Helaas blijkt dit in veel gevallen de realiteit. De oorzaak? Iedereen kent het idee achter customer engagement inmiddels wel, maar het blijkt in de praktijk helemaal niet zo eenvoudig om deze visie toe te passen. 

Download het Customer Engagement whitepaper

In dit whitepaper over Customer Engagement vind je onder andere:

  • vier redenen waarom de traditionele Salesfunnel bij veel organisaties niet langer werkt,
  • drie situatieschetsen met de voordelen per afdeling (Sales, Marketing,Data Intelligence),
  • de nieuwe Marketing en Sales funnel.

“De conversie van bezoeker naar lead is dankzij de nauwe samenwerking tussen Sales, Marketing en Data Intelligence met 29% gestegen.”

Autoabonnement.nl, onderdeel van Volkswagen Pon Financial.

Download het whitepaper

Peter Roling
Strategy Consultant

What's your challenge?