Sitecore: hét Digital Experience Platform voor B2B en B2C

Je klanten en prospects een naadloze digitale ervaring aanbieden, over alle touchpoints heen: dát is wat Sitecore biedt met zijn digitale platform. Innovatief en geschikt voor B2B- én B2C-enterprises. Ga je voor de ultieme customer experience? Dan ben je bij Sitecore aan het juiste adres.
Ontdek meer

Wat is Sitecore?

Tussen een eerste websitebezoek en het moment dat iemand klant wordt of een order bij je plaatst, zitten talloze stappen. Met Sitecore beschik je over één innovatief digitaal platform waarin je ál deze stappen onderbrengt en stroomlijnt. Concreet bestaat Sitecore uit vier onderdelen:

Gecombineerd vormen deze onderdelen de Sitecore Experience Cloud. Staat jouw internationale organisatie voor de uitdaging om wereldwijd klanten gepersonaliseerd te bereiken en te bedienen zonder je eigen merk-identiteit uit het oog te verliezen? Dan biedt Sitecore uitkomst! Lees verder om te zien wat ieder product concreet bijdraagt aan de ultieme customer experience!

Experience Manager (XM)

De dagen van eindeloos vergelijkbare content produceren voor al je websites, platformen en kanalen is voorbij met Sitecore Experience Manager. Met dit Content Management Systeem creëer en beheer je al je content vanaf één platform en realiseer je een frictieloze customer experience, over alle touchpoints heen.

Sitecore Experience Platform (XP)

Grote internationale merken hebben websites in allerlei talen, toegespitst op verschillende (werk)culturen. Efficiënt beheer van je webcontent is even belangrijk als complex: dit verzandt al snel in een bewerkelijk contentcreatie- en vertaalproces, waarbij verschillende versies heen weer worden gemaild tussen medewerkers, afdelingen en externe partijen.

Met het Sitecore Experience Platform (XP) ben je niet alleen in staat om vanuit één platform al je boodschappen wereldwijd eenvoudig en snel te verspreiden. Met behulp van data analytics, AI-toepassingen en marketing automation ben je ook in staat om je content en campagnes realtime tot op het persoonlijke niveau te optimaliseren.

Sitecore Experience Commerce (XC)

De hoogstpersoonlijke klantervaring die je creëert met behulp van het Sitecore Experience Platform wil je natuurlijk doortrekken naar je e-commerce-omgeving, voor maximale conversie. Dit kan met Sitecore Experience Commerce.

Creëer een gepersonaliseerde shopping experience voor jouw zakelijke en/of particuliere klanten, gebaseerd op klantdata en -gedrag. Hiermee ga je van een generieke webshop naar het weergeven en verwerken van klant-specifieke prijzen, -producten en zelfs -voorraad!

Content Hub

Klanten verwachten bij ieder contactmoment een passende, naadloze ervaring, ongeacht het kanaal dat ze gebruiken om met je te communiceren en interacteren. Aan jou de taak om content op grote schaal te produceren en distribueren, over al die kanalen, markten, talen en doelgroepen heen. Het managen van alle digitale assets en het creëren van een uniforme huisstijl en tone-of-voice vormen grote uitdagingen voor veel marketingafdelingen.

Met de Sitecore Content Hub beschik je over één centrale plek, waar je alle soorten content creëert, beheert en automatisch naar de juiste kanalen distribueert. Zo behoud je het overzicht, wordt samenwerken makkelijker en creëer je merkconsistentie. Of we het nu hebben over contentmarketeers, ontwerpers, fotografen, redacteuren of bijvoorbeeld campagnemarketeers: iedereen werkt vanuit één platform: de Sitecore Content Hub. Lees in dit blog meer over de praktische toepassingen van de Content Hub.

Personalisatie tot in detail 

Klantverwachtingen veranderen constant. Personalisatie is niet langer een onderscheidend element, maar steeds vaker een hygiënefactor, binnen zowel B2C als B2B. Met Sitecore ben je in staat je klanten constant te inspireren, van de eerste klik op je website tot aan het uiteindelijke aankoopproces. Met dank aan dataverzameling en de personalisatiemogelijkheden binnen het platform.

Marketing automation

Sitecore verzamelt zowel klantdata als gedragsdata en stemt marketing automation-flows hierop af. Iemand die shopt of surft op je website, producten aanklikt of pagina’s bekijkt: alles waar de klant op interacteert houdt Sitecore bij. Aan de hand daarvan ben je in staat om gepersonaliseerde marketing- en salesbeslissingen te nemen. Dat kan bijvoorbeeld door het versturen van een reminder in het geval van een ‘vergeten’ producten in het bestelproces. Of bijvoorbeeld, in het geval van een bestaande klant, doordat de accountmanager een notificatie ontvangt, waarin staat in welke diensten en producten de klant specifiek interesse heeft getoond.

Macaw helpt graag met het realiseren van jouw Sitecore platform

Ben je op zoek naar een ervaren, gedreven en succesvolle Sitecore partner? Als Platinum Implementatie Partner beschikt Macaw over diepgaande expertise, de best gekwalificeerde medewerkers en uitgebreide ervaring met toonaangevende ondernemingen zoals Heineken en Schmitz Cargobull. Hiermee zetten we voor iedere opdrachtgever de beste oplossing neer!

Creëer de optimale customer experience
Neem contact op voor persoonlijk advies of lees de brochure voor alle ins- en outs van het Sitecore Experience Platform.
Lees de brochure
Case

B2B-leadgeneratie bij Schmitz Cargobull: van corporate website naar leadgeneratieportaal

Als digitale pionier in de markt was SCB klaar voor een volgende stap in Digital Marketing & Commerce. Met het Sitecore-platform garandeert SCB een consistent merkimago in 40 landen, een snellere time-to-market, lagere operationele uitgaven en bovenal een strategisch instrument voor het opvolgen van leads. Door de introductie van persona’s speelt de site ook beter in op de behoefte van klanten en is het aantal bezoekers ruim verdubbeld! Benieuwd?

experience platform
Contact