Werken als Accountmanager

“De balans zoeken tussen korte- en lange termijn relatiebeslissingen” William, werkzaam als Accountmanager

Impact hebben en trots zijn
“Ik ben getrouwd en heb 2 dochters. Al 17 jaar woon ik in Ouddorp (Zuid-Holland, waar ik het zeer naar mijn zin heb. Lekker sfeertje, strand op 1 km, heel ontspannen. Ik hou van sporten, vooral mountainbiken en boks training. Geconcentreerd moeten blijven, zware inspanning leveren en veel lol hebben. Daar doe ik het voor.
Voordat ik bij Macaw kwam, werkte ik 10 jaar bij Microsoft Nederland, 5 jaar als Accountmanager in de Enterprise Group en 5 jaar als Partnermanager voor PinkRoccade (later Getronics). Een prachtige tijd waarin ik veel geleerd heb. Door het vaderschap ging de file heel anders aanvoelen. Ik stond vaak vast en wilde dichter bij huis werken om vaker bij het gezin te zijn. Macaw zocht op dat moment een Accountmanager en had een kantoor in Barendrecht en zo kwam ik in contact. Ik kende Macaw al goed vanwege het nauwe contact met Microsoft. Patrick van Aalst en Roel Bergsma, voormalige directie, wisten al wie ik was.

Macaw was voor mij gewoon een leuke club mensen met veel kennis en een prettige energie. Nooit heb ik spijt gehad van de switch naar Macaw. Een wat kleiner bedrijf heeft zo zijn voordelen. De impact die je als accountmanager hebt is groot. Bij Macaw duw je zelf tegen de bal, maar je ziet de bal ook rollen. Bij Macaw sta je overal zelf aan het roer: de sales pitches, omzetverantwoordelijkheid, nabellen van niet betaalde facturen. Je moet je eigen steentje bijdragen, zelf doen. We zijn in ontwikkeling, Accountmanagement en Macaw. De impact die je hebt bij Macaw is echt anders dan bij andere bedrijven. Je kunt echt iets betekenen. Ik ben echt trots op mijn inhoudelijk collega’s, die zoveel impact hebben, dat klanten hen vaak direct willen inhuren. Echt gaaf om te zien wat onze Consultants doen met mensen.

Klanten dankzij de Macaw mensen

Bij Macaw doen we alles samen met een offerteteam. Het eerste gesprek doe ik gewoon zelf; inventariseren, vragen naar de pijn van de klant, zodra het dieper op de inhoud gaat, dan neem ik een Solution Consultant mee. Maar ook als je de CEO nodig hebt, dan komt hij gewoon mee. Sterker nog, als het nodig is dat hij de salespitch doet, dan kan dat. Alles voor het beste resultaat. Relaties zijn geen klant van Macaw vanwege teksten of documenten, maar vanwege onze mensen. Wij hebben echt goede mensen in dienst.

Voor de toekomst? Ik wil een nog betere Accountmanager worden. Nog efficiënter worden, niet in tijdsbeleving, maar effectiever op mijn ervaring inzetten. Ik denk dat ik dan nog meer werkplezier ga krijgen.”