Macaw.nl/Cases/Noerr boekt succes met gepersonaliseerde informatiehub 

Noerr boekt succes met gepersonaliseerde informatiehub 

icon
Voor Noerr, een van de toonaangevende Europese advocatenkantoren, implementeerde Macaw een gepersonaliseerde B2B-informatiehub. Zakelijke klanten hebben via de hub gemakkelijk toegang tot de expertise van meer dan 500 advocaten en de voor hen relevante juridische informatie. Noerr boekt hierdoor recordaantallen aan websitebezoeken en aan leads. Daarnaast is de naamsbekendheid merkbaar verhoogd.   

Noerr heeft ambitieuze doelen op onlinegebied en streeft naar digitaal kwaliteitsleiderschap. De website noerr.com, ontwikkeld op basis van het Sitecore Experience Platform (XP), is meermaals bekroond. Mede dankzij de geboden actualiteit, personalisatie, multimediale kwaliteit en relevantie. Ook de diversiteit van de content en het gedetailleerde karakter droegen daaraan bij.  

Eenvoudig zoeken door deskundigen   

Een advocatenkantoor is een mensenzaak. Cliënten verwachten multidimensionaal advies en ondersteuning bij juridische, fiscale en zakelijke kwesties buiten hun landsgrenzen. Bij de herlancering van de website lag de nadruk op personalisatie en op het samenbrengen van de wensen van de klant met de informatie en expertise van Noerr. Daarnaast werd het vinden van een geschikte kandidaat onder de meer dan 500 advocaten en consultants uiterst eenvoudig. De nieuw ontwikkelde, technisch geavanceerde en gebruiksvriendelijke zoekfunctie helpt zoekers met één klik de juiste juridische of zakelijke deskundige te vinden. Zodra de deskundige is gevonden, kan het bijbehorende cv worden gedownload met informatie over de vaardigheden van de persoon, loopbaan, talenkennis en publicaties. De Noerr-experts kunnen hun gegevens en cv zelfstandig bijhouden, zodat de informatie altijd actueel is zonder de hulp van het marketingteam. Dankzij de gebruiksvriendelijkheid van het systeem is er geen speciale technische kennis nodig voor het onderhoud van de gegevens.   

Personaliseerbare nieuws hub  

Een ander verbeterpunt is de gepersonaliseerde nieuwsbrief “Noerr_news” die Macaw op basis van de Sitecore Email Campaign Manager heeft gecreëerd. Cliënten en geïnteresseerden kunnen hun eigen individuele nieuwsbrief samenstellen uit 21 rechtsgebieden en sectoren, zoals aandelen- en kapitaalmarkt-, ondernemingsrecht en verzekeringen. De nieuwsbrief wordt zowel in HTML als in .pdf verzonden, en abonnees hebben in totaal meer dan vier miljoen mogelijkheden om een persoonlijke Noerr_news samen te stellen met onderwerpen die voor hen relevant zijn. Als de interesses veranderen, kan het persoonlijke nieuws met één klik worden aangepast in het instellingenbeheer.  

Onze nieuwsbriefdienst wordt door onze abonnees zeer goed ontvangen, wat ook blijkt uit de goede ratio’s. Doordat we de website en e-mailmarketing vanuit één technische oplossing kunnen beheren, besparen we tijd en krijgen we diepgaand inzicht in het klanttraject. De Sitecore-expertise van Macaw maakte een snelle en professionele implementatie van onze vereisten mogelijk.” – Michael Kaupp, Digital Marketing Manager bij Noerr  

Crisiscentrum 

De COVID19-pandemie en de politieke maatregelen wierpen voor veel bedrijven existentiële juridische vragen op. Tegelijkertijd veranderde de pandemie de omgang met persoonlijke relaties drastisch. Daarom ontwikkelde Noerr, met de hulp van Macaw, een digitaal corona-crisiscenter. Cliënten en belanghebbenden in heel Europa hebben via het crisiscenter toegang tot informatie over actuele ontwikkelingen en juridische kwesties. De content varieert van blogartikelen tot speciale nieuwsbrieven en informatie over evenementen, en wordt gecreëerd door de Noerr Corona-Taskforce. Deze taskforce bestaat uit 50 juristen uit een breed scala van disciplines, die gestructureerde redactionele processen gebruiken om content van hoge kwaliteit te leveren.   

Resultaten  

  • Noerr.com: meer dan 1,2 miljoen bezoeken (een stijging van 44 procent ten opzichte van het voorgaande jaar).   
  • Corona-crisiscentrum: meer dan 330.000 bezoekers.  
  • Live webinars: meer dan 5.000 deelnemers.  
  • Leads: meer dan 1.200.  
  • Aanzienlijke verbetering in Google Ranking. 
  • Talrijke positieve persberichten.  
  • Meerdere prijzen: zoals de ‘Deutscher Preis für Online-Kommunikation (dpok) en de Annual Multimedia Award 2021.  

    Noerr zet zijn beproefde communicatiestrategie voort met het crisiscentrum Oekraïne-Rusland, nu de aanval van Rusland op Oekraïne en de genomen economische sancties bedrijven opnieuw voor talrijke uitdagingen stellen. De onderwerpen hebben betrekking op sanctierecht, vennootschapsrecht en fusies en overnames, contractenrecht, exportcontrole, anti-witwasrecht en andere rechtsgebieden. De Noerr-Taskforce geeft digitale en persoonlijke antwoorden op de ontwikkelingen.  

    Kaupp: “De behoefte aan juridische informatie is door de pandemie en de oorlog in Oekraïne van de ene op de andere dag extreem gestegen en is de afgelopen maanden constant hoog geweest. In 2016 hebben we met onze nieuwe website de basis gelegd voor moderne, digitale marktcommunicatie en een aanpasbare nieuwsbrief, een eigen webinar-portaal en nog veel meer opgezet. Dit bracht ons in de best mogelijke digitale positie en stelt ons in staat onafhankelijk en vooral ad hoc te reageren.” 

     

     

    Macaw | Full-service digital partner

    What's your challenge?

    Wij helpen je graag bij het creëren van een unieke klantervaring, het empoweren van je medewerkers en een optimale inrichting van IT. Dé ingrediënten voor een succesvolle digitale transformatie binnen jouw organisatie. Ben je op zoek naar een advies op maat of wil je een keertje sparren? Maak een afspraak of bel ons. Onze experts staan voor je klaar.

    macaw nederland contact
    icon
    Schmitz Cargobull realiseert meer leads met nieuw experience platform
    Digitale pionier Schmitz CargoBull (SCB) was klaar voor een volgende stap in Digital Marketing & Commerce. Met een nieuw experience platform realiseert SCB consistent merkimago in 40 landen, een snellere time-to-market, lagere operationele uitgaven en bovenal een strategisch instrument voor het opvolgen van leads. Door de introductie van persona’s speelt de site ook beter in op de behoefte van klanten en is het aantal bezoekers ruim verdubbeld!