Macaw.nl/Cases/Professional Services/Noerr boekt succes met gepersonaliseerde informatiehub 

Noerr boekt succes met gepersonaliseerde informatiehub 

icon
Voor Noerr, een van de toonaangevendste advocatenkantoren in Europa  implementeerde Macaw een gepersonaliseerde B2B-informatiehub. Zakelijke klanten hebben via de hub gemakkelijk toegang tot de expertise van meer dan 500 advocaten met de voor hen relevante juridische informatie. Noerr boekt hierdoor recordaantallen aan websitebezoeken en leads. Daarnaast is de naamsbekendheid aanzienlijk verhoogd.   

Noerr heeft ambitieuze doelen op online gebied en streeft naar digitaal leiderschap. De website noerr.com, ontwikkeld op basis van het Sitecore Experience Platform (XP), is meermaals bekroond – mede dankzij de geboden actualiteit, personalisatie, multimediale kwaliteit en relevantie. Ook de diversiteit van de content en het gedetailleerde karakter droegen daaraan bij.  

Het resultaat is een realtime relevante B2B-ervaring. Noerr.com biedt zakelijke klanten een WCAG 2.1 A-conforme gemakkelijk toegang tot experts die aan hun behoeften kunnen voldoen uit een pool van meer dan 500 advocaten in Europa en wereldwijd. Daarbij komt de juridische informatie die voor hen relevant is, met behulp van verschillende kanalen zoals nieuws, thought leadership, de zeer gepersonaliseerde nieuwsbrief (klanten hebben 4,2 miljoen opties om hun inhoud te personaliseren) en live-webinars. Met een slimme automatiseringsoplossing van Sitecore® Email Experience Manager (EXM) en de CRM was Noerr in staat om de marketinginspanning voor het maken, organiseren, gepersonaliseerd toepassen en volgen van evenementen aanzienlijk te minimaliseren.

De oplossing is flexibel, efficiënt en gebruiksvriendelijk. Het stelt het marketingteam van Noerr in staat om doelen te bereiken die value-driven zijn. Door het opleveren van een verbeterde klantervaring, registreerde Noerr een aanzienlijke toename in paginaweergaves en paginaweergaves per bezoek. Daarnaast wordt de oplossing die we bouwen gebruikt als een centraal punt voor het verzamelen van informatie om pitches te maken. Omdat het volledig headless is, kunnen frontend implementaties onafhankelijk van de backend worden uitgevoerd, wat snellere veranderingen, minder risico’s, minder coördinatie en een algehele snellere time-to-market mogelijk maakt. En bovendien: Noerr.com is momenteel een van de best uitziende B2B-websites met de beste gebruikerservaring, aangepast aan een nieuw merkontwerp, met speciale motion design-effecten en een op maat gemaakte zakelijke beeldtaal. Ons ontwerpteam gebruikte een zeer flexibel atomair ontwerp, zodat elk stukje inhoud (zoals knoppen enz.) slechts één keer centraal kan worden gewijzigd en overal op de website automatisch wordt bijgewerkt

Eenvoudig zoeken voor deskundigen   

Een advocatenkantoor is people business. Cliënten verwachten multidimensionaal advies en ondersteuning bij juridische, fiscale en zakelijke kwesties buiten hun landsgrenzen. Bij de herlancering van de website lag de nadruk op personalisatie en het samenbrengen van de wensen van de klant met de informatie en expertise van Noerr. Daarnaast werd het vinden van een geschikte kandidaat onder de meer dan 500 advocaten en consultants uiterst eenvoudig. De nieuw ontwikkelde, technisch geavanceerde en gebruiksvriendelijke zoekfunctie helpt zoekers met één klik de juiste juridische of zakelijke deskundige te vinden. Zodra de deskundige is gevonden, kan het bijbehorende cv worden gedownload met informatie over de vaardigheden van de persoon, loopbaan, talenkennis en publicaties. De Noerr-experts kunnen hun gegevens en cv zelfstandig bijhouden, zodat de informatie altijd actueel is zonder de hulp van het marketingteam. Dankzij de gebruiksvriendelijkheid van het systeem is er geen speciale technische kennis nodig voor het onderhoud van de gegevens.   

Personaliseerbare nieuwshub  

Een ander hoogtepunt is de gepersonaliseerde nieuwsbrief “Insights”, die we hebben ontwikkeld met behulp van de Sitecore Email Experience Manager. Klanten en geïnteresseerden kunnen hun eigen individuele nieuwsbrief samenstellen uit 21 rechtsgebieden en sectoren met 4,2 miljoen variaties. Als hun interesses veranderen, kan hun persoonlijke nieuws met slechts één klik in het instellingenbeheer worden aangepast. De Sitecore Email Experience Manager stelt automatisch gepersonaliseerde nieuwsbrieven samen uit redactionele bijdragen van de praktijkgroepen van het advocatenkantoor.

Onze nieuwsbriefdienst wordt door onze abonnees zeer goed ontvangen, wat ook blijkt uit de goede ratio’s. Doordat we de website en e-mailmarketing vanuit één technische oplossing kunnen beheren, besparen we tijd en krijgen we diepgaand inzicht in het klanttraject. De Sitecore-expertise van Macaw maakte een snelle en professionele implementatie van onze vereisten mogelijk.” – Michael Kaupp, Digital Marketing Manager bij Noerr  

Marketing Automation

Noerr biedt elk jaar meer dan 100 professionele en sociale evenementen om zijn klanten te informeren en te behouden. De communicatie en organisatie was altijd complex en tijdrovend voor het marketingteam. De redactie moest zorgen voor evenementpagina’s, nieuwsbrieven, persoonlijke uitnodigingen en moest de acceptaties en/of afwijzingen handmatig invoeren in het interne CRM van Noerr. We creëerden een geautomatiseerd proces op basis van de Sitecore® Email Experience Manager (EXM) en met Noerr CRM als gegevensbron. Verschillende e-mailtemplates zijn gekoppeld aan de inhoud van het evenement en worden automatisch verzonden naar de geselecteerde ontvangerslijst in de afzonderlijke marketingfasen: uitnodiging, bevestiging en herinnering worden gegenereerd zonder verder handmatig werk voor het Noerr-team. De bijbehorende evenementgegevens worden direct in het CRM gedocumenteerd en zijn beschikbaar voor verdere personalisatie. Bovendien is het voor de redacteuren eenvoudig om de juiste landingspagina’s voor evenementen in te stellen. De geautomatiseerde evenementoplossing heeft de tijd en organisatorische inspanningen voor marketing aanzienlijk verminderd en de gebruikerservaring voor de klanten verbeterd.

Crisis Center: Goed op de hoogte van wereldcrises

De COVID19-pandemie en de politieke maatregelen wierpen voor veel bedrijven existentiële juridische vragen op. Tegelijkertijd veranderde de pandemie de omgang met persoonlijke relaties drastisch. Daarom ontwikkelde Noerr, met de hulp van Macaw, een digitaal corona-crisiscenter. Cliënten en belanghebbenden in heel Europa hebben via het crisiscenter toegang tot informatie over actuele ontwikkelingen en juridische kwesties. De content varieert van blogartikelen tot speciale nieuwsbrieven en informatie over evenementen, en wordt gecreëerd door de Noerr Corona-Taskforce. Deze taskforce bestaat uit 50 juristen uit een breed scala van disciplines, die gestructureerde redactionele processen gebruiken om content van hoge kwaliteit te leveren.   

Resultaten  

  • Noerr.com: meer dan 1,2 miljoen bezoeken (een stijging van 44 procent ten opzichte van het voorgaande jaar).   
  • Corona-crisiscentrum: meer dan 330.000 bezoekers.  
  • Live webinars: meer dan 5.000 deelnemers.  
  • Leads: meer dan 1.200.  
  • Aanzienlijke verbetering in Google Ranking. 
  • Talrijke positieve persberichten.  
  • Meerdere prijzen: zoals de ‘Deutscher Preis für Online-Kommunikation (dpok) en de Annual Multimedia Award 2021.  

    Noerr zet zijn beproefde communicatiestrategie voort met het crisiscentrum Oekraïne-Rusland, nu de aanval van Rusland op Oekraïne en de genomen economische sancties bedrijven opnieuw voor talrijke uitdagingen stellen. De onderwerpen hebben betrekking op sanctierecht, vennootschapsrecht en fusies en overnames, contractenrecht, exportcontrole, anti-witwasrecht en andere rechtsgebieden. De Noerr-Taskforce geeft digitale en persoonlijke antwoorden op de ontwikkelingen.  

    “De behoefte aan juridische informatie is door de pandemie en de oorlog in Oekraïne van de ene op de andere dag explosief gestegen en is de afgelopen maanden alleen maar toegenomen. In 2016 hebben we de basis gelegd voor moderne digitale marktcommunicatie met onze nieuwe website en hebben we een aanpasbare nieuwsbrief, een eigen webinarportaal en nog veel meer opgezet. Hierdoor zaten we in de absolute digitale rider’s seat, waardoor we autonoom en vooral ad hoc konden reageren met ons Corona en Ukraine-Russia Crisis Center.” – Michael Kaupp, Digital Marketing Manager bij Noerr.

    Uitdaging
    Noerr, een van de toonaangevende Europese commerciële advocatenkantoren, wilde hun leiderschap op het gebied van digitale kwaliteit aantonen. Klanten zouden unieke digitale toegang moeten hebben tot de juiste experts uit een groep van meer dan 500 advocaten, evenals toegang tot relevante juridische en marktinformatie die voor hen van belang is.
    Aanpak
    We hebben een gepersonaliseerd en bekroond B2B nieuws- en informatieknooppunt ontworpen en gecreëerd. Het Noerr hub is gebaseerd op een volledig samenstelbare DXP-architectuur die technisch up-to-date is met Sitecore 10.2, Marketingautomatisering met Sitecore EXM, moderne Microsoft Azure cloudhosting, microservices en integratie van meerdere realtime gegevensbronnen zoals CRM, documentbeheer en een HR-oplossing.
    Resultaat
    Het resultaat is een relevante en contextuele B2B digitale ervaring in real-time. Zakelijke klanten hebben gemakkelijke toegang tot een groep van meer dan 500 advocaten in Europa, evenals juridische informatie die voor hen relevant is via verschillende kanalen, zoals nieuws, gedachtegoed, live webinars en de sterk gepersonaliseerde nieuwsbrief met 4,2 miljoen personalisatie-opties. Noerr verhoogt het aantal websitebezoeken, leads, en merkbekendheid.
    Macaw | Digitale Partner

    Jouw gids in the Era of AI

    Al meer dan 30 jaar is Macaw een pionier op het gebied van innovatie en technologie. Als jouw gids in the Era of AI, zetten we ons in om jouw organisatie te transformeren, future-proof te maken en sterk onderscheidend vermogen te creëren. We maken je succesvol door het leveren van innovatieve strategieën en oplossingen door de combinatie van data, technologie en creativiteit. Ons team heeft een bewezen track record bij bedrijven als Heineken en VGZ. Benieuwd in welke sleutelgebieden wij met marktleiders investeren om de kracht van AI te versnellen?

    icon
    Schmitz Cargobull realiseert meer leads met nieuw experience platform
    Digitale pionier Schmitz CargoBull (SCB) was klaar voor een volgende stap in Digital Marketing & Commerce. Met een nieuw experience platform realiseert SCB consistent merkimago in 40 landen, een snellere time-to-market, lagere operationele uitgaven en bovenal een strategisch instrument voor het opvolgen van leads. Door de introductie van persona’s speelt de site ook beter in op de behoefte van klanten en is het aantal bezoekers ruim verdubbeld!
    Contact