Wat ga je doen?
Als SDR draag je bij aan het vullen van de sales funnel. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor prospects en zorgt voor een follow-up van leads, die je doorgeeft aan het sales team voor verdere opvolging.
Je bent onderdeel van het sales- en marketingteam en maakt gebruik van geavanceerde tools en technologieën om leads te genereren, te analyseren en te kwalificeren – jij zorgt voor sales enablement. Je vindt het daarnaast leuk om op de hoogte te blijven van de laatste trends in de industrie, en prospects te voorzien van waardevolle inzichten en oplossingen.
Puntsgewijs is dit wat jij gaat doen:
- Het genereren van leads via verschillende kanalen (telefonisch, e-mail, social media, etc.);
- Het kwalificeren en opvolgen van leads op basis van bepaalde criteria;
- Het voeren van gesprekken met prospects, het stellen van de juiste vragen en het gebruiken van deze informatie om de juiste leads te kwalificeren.
- Het onderhouden van ons CRM-systeem met accurate en up-to-date informatie over leads en prospectactiviteiten.
Wie ben jij?
Jij hebt:
- Minimaal 1 jaar ervaring in een B2B salesgerelateerde functie, bij voorkeur als SDR, Inside Sales of vergelijkbaar;
- Ervaring met CRM-systemen, bij voorkeur Microsoft Dynamics;
- Uitstekende communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Engels en je kunt goed luisteren naar de behoeften van prospects;
- Een proactieve en energieke werkhouding, met een sterke focus op het behalen van doelen;
- Interesse in (Microsoft) technologie, digitalisering, AI en de impact daarvan op bedrijven.