Macaw.nl/Cases/Van Doorne

Dynamics CRM Online bij Van Doorne

icon

Strategisch IT Partner in Dynamics CRM 

Van Doorne is al meer dan 85 jaar een van de meest gerenommeerde advocatenkantoren van Nederland. Met ruim 175 advocaten, notarissen en fiscalisten onderhouden ze jarenlange relaties met hun cliënten, die voor het merendeel bestaan uit beursgenoteerde ondernemingen.

Het top tien kantoor heeft voor de komende jaren uitdagende doelstellingen. Van Doorne wil deze vooral realiseren door haar huidige cliënten nog beter te bedienen met onder meer relevante maatwerkoplossingen en gestandaardiseerde processen. Het verhogen van cliënttevredenheid en de connectiviteit van advocaten zijn de belangrijkste succesindicatoren van deze ‘customer en content first strategie’. Van Doorne zocht een strategisch IT-partner met relevante marketingkennis en -ervaring om hen hierbij te helpen.

“Macaw hielp ons zowel met onze strategische roadmap als de technische implementatie. We lopen nu voorop in de advocatuur en kunnen onze cliënten beter bedienen met relevante insights en producten.” – Erik Hoogenhout | Manager Marketing, Business Development & Communicatie

Dynamics CRM Online

Van Doorne is ervan overtuigd dat een excellente cliëntervaring op alle contactmomenten en via alle verschillende kanalen de bedrijfsdoelstellingen helpt te realiseren. Dat kan alleen als alle contactgegevens op orde zijn en behoeftes goed in kaart zijn gebracht. Daarnaast is het cruciaal dat de verschillende partners en medewerkers op ieder moment en op elke plaats toegang hebben tot deze cliëntgegevens.

Macaw heeft hiervoor samen met Van Doorne de behoeftes van zowel cliënten als advocaten uitgetekend. Voor meerdere persona’s zijn de customer journeys in kaart gebracht en zijn userstories gedocumenteerd en geprioriteerd. Dit heeft geleid tot een roadmap die de basis is van de nieuwe klantcontactstrategie. Om deze roadmap te realiseren, implementeerde Macaw Microsoft Dynamics CRM Online.

Advocatuur in de cloud

Na een grondige studie van alle (privacy)wetgeving heeft Macaw Dynamics CRM zelfs naar de cloud gebracht. Een unicum in de Nederlandse advocatuur. Van Doorne loopt hiermee niet alleen voorop, maar profiteert in de cloud direct van nieuwe functionaliteit die beschikbaar komt en kan daarmee haar cliënten nog beter bedienen.

Realisatie van bedrijfsdoelstellingen met Dynamics 

De nieuwe klantcontactstrategie heeft een belangrijke rol gespeeld bij de sterke groei van het kantoor de afgelopen twee jaar. Door inzicht, sturing en mobiele toegang kunnen alle medewerkers hun activiteiten doelgerichter uitvoeren waardoor de connectiviteit stijgt. Zo kan Van Doorne op de juiste contactmomenten relevant zijn voor haar cliënten en waardevolle relaties uitbouwen. Daarmee verhoogt Van Doorne de cliënttevredenheid, de merkloyaliteit en de conversie waardoor uitdagende bedrijfsdoelstellingen kunnen worden gerealiseerd.

Challenge
Hoe kan Van Doorne de cliënttevredenheid en connectiviteit van advocaten verhogen? Daarvoor is een excellente cliëntervaring, op alle contactmomenten en via verschillende kanalen van belang. Bovendien moeten partners en advocaten anywhere, anytime toegang hebben tot hun cliëntgegevens.
dynamics crm online
Aanpak
Samen met Van Doorne bracht Macaw de behoeften van de cliënten en advocaten in kaart. Hiermee creëerde Macaw meerdere persona’s en customer journeys. Dit leidde tot de volgende stap: een roadmap voor een gloednieuwe klantcontactstrategie voor Van Doorne.
crm in de cloud
Resultaat
De nieuwe klantcontactstrategie werpt zijn vruchten af en speelt een grote rol in de groei van het kantoor. Door de functionaliteiten van CRM in de cloud, verhoogt Van Doorne de cliënttevredenheid, merkloyaliteit en conversie.
dynamics online crm
Macaw denkt graag mee

What's your challenge?

Wij helpen je graag bij het creëren van onvergetelijke klantervaringen en verhoogde medewerkersproductiviteit. Weten hoe? Maak een afspraak of bel ons.

case dynamics crm Quooker
icon
Case
Quooker op stoom met nieuw CRM-systeem
Toen duidelijk was dat het bestaande CRM-systeem van kokendwaterkraanproducent Quooker uit 2011 sterk verouderd was en de support zou stoppen, ging het bedrijf op zoek naar een nieuwe oplossing. Dat werd Microsoft Dynamics 365: hiermee kregen de accountmanagers realtime inzicht tot klantgegevens, via ieder device.