Macaw.nl/Cases/Datagedreven socialmedia- en contentmarketing voor congstar

Datagedreven socialmedia- en contentmarketing voor congstar

icon

Newsroomconcept voor maximale user relevance

In 2007 is congstar als submerk van Deutsche Telekom opgericht en staat sindsdien voor een kleurrijk en jong merk met een grote bekendheid onder de doelgroep.

Om het stoere en onconventionele imago van het merk congstar verder aan te scherpen ontwikkelt en realiseert Macaw sinds juni 2019 een datagedreven socialmedia- en contentstrategie voor een naadloze begeleiding van de customer touchpoints – met relevante content die dankzij agile redactionele planning en passende analysetools frequent worden geoptimaliseerd. De centrale benadering: de uitgewerkte strategie is geen handvest met een lange levensduur maar een content guideline die je op basis van nieuw verworven inzichten continue bijwerkt en optimaliseert.

 

Realtimeanalyse in plaats van fictionele persona’s

Mobiel, rond de klok online en op zoek naar content met meerwaarde: de doelgroep van congstar verlangt naar relevante content – op het juiste moment en op het kanaal waar ze dan zit. Om het merk als aanwezig en trendbewust te positioneren worden relevante onderwerpen voortaan via de passende social listening tools geïdentificeerd en in realtime opgepakt. Voor de selectie en segmentering van de onderwerpen gebruikt Macaw de analyse van userinteresses. Middels actieve community management wordt de strategie en redactionele planning aangevuld. 

Bij het nieuwe newsroomconcept worden gezamenlijk geïdentificeerde contentcreators betrokken die met name bij lifestyleonderwerpen met hun expertise voor meerwaarde en authenticiteit zorgen.

Active employer branding op LinkedIn

Ook wat betreft de employer branding zet congstar in op social channels. In ’s werelds grootste businessnetwerk LinkedIn benadert het merk huidige en potentiële professionals met vakartikelen, food for thought en talrijke inzichten uit de onderneming. Macaw ondersteunt hier full service bij de redactionele planning – van het ontwikkelen van ideeën, het design van de visuals van de posts, tot de concrete sparring tijdens de dagelijkse uitvoering. De doorontwikkelingen zijn gebaseerd op een gezamenlijk uitgewerkte contentstrategie voor LinkedIn, waarbij zowel relevantie en authenticiteit centraal staan.

Op zoek naar een creatieve partner die met je meedenkt?

Macaw heeft een uitgebreid track-record op het gebied van converterende marketing campagnes en het opzetten van succesvolle content strategieën. Dit doen we voor bekende merken als Heineken, KLM, Henkel en Vorwerk. Een keertje sparren of persoonlijk advies? Onze experts helpen je graag verder, neem contact op.

Let's get in touch!

Challenge
Met relevante socialmediacontent wil congstar zijn aanwezige en trendbewuste merkimago versterken.
Aanpak
Een socialmediastrategie die inzet op gegevens in plaats van fictieve persona’s. Door social listening worden relevante onderwerpen geïdentificeerd en in realtime door contentcreators toepasselijk per kanaal ingezet.
Resultaat
Meer followers en meer engagement op alle socialmediakanalen, met name op Instagram. Daarnaast het opzetten van een succesvol merkkanaal op TikTok, inclusief twee hashtag-campagnes die viral gingen.
Macaw | Full-service digital partner

What's your challenge?

Wij helpen je graag bij het creëren van een unieke klantervaring, het empoweren van je medewerkers en een optimale inrichting van IT. Dé ingrediënten voor een succesvolle digitale transformatie binnen jouw organisatie. Ben je op zoek naar een advies op maat of wil je een keertje sparren? Maak een afspraak of bel ons. Onze experts staan voor je klaar.

macaw nederland contact
klm growth marketing
icon
Verbeterde klantervaringen en marketingcampagnes bij KLM met behulp van growth marketing
Dankzij het Macaw Growth Model is KLM in staat om pijlsnel op klantbehoeften in te spelen