Macaw.nl/Downloads/De 4 handvatten om maximale toegevoegde waarde uit je Digital Experience Platform te halen

4 handvatten om maximale toegevoegde waarde uit je Digital Experience Platform te halen

Is jouw organisatie klaar voor de volgende stap in digital? Dit whitepaper benoemt de grootste challenges voor de CMO en de CTO bij het inzetten van een Digital Experience Platform. Én biedt je concrete handvatten voor een succesvolle implementatie en adoptie van jouw platform.

digital experience platform

4 handvatten voor het Digital Experience Platform

Het belang van een Digital Experience Platform in the new normal 

Gedurende de coronapandemie gingen ook de laatste doelgroepen overstag: digitale dienstverlening, zoals e-commerce, heeft definitief een plek veroverd, binnen zowel B2B als B2C. Ook op het gebied van klantbeleving vindt er hierdoor een digitale shift plaats: de juiste boodschap, op het juiste moment en via het juiste kanaal is de standaard geworden.

Een Digital Experience Platform (DXP) combineert klantgegevens, analyses, kunstmatige intelligentie en marketingautomatisering. Het stelt je organisatie is staat om real time gepersonaliseerde content aan te bieden in elke fase van het klanttraject, en via alle kanalen.

Nieuwe uitdagingen voor de CMO en CTO

Een DXP levert op het gebied van marketing- en salesactiviteiten veel nieuwe kansen op, maar brengt voor de CMO en CTO ook een aantal nieuwe uitdagingen met zich mee. Zo wil de CMO naast een maximale Return on Investment (ROI), bijvoorbeeld ook weten hóé je zo’n frictieloze customer journey opbouwt en optimaliseert. De CTO kijkt daarentegen naar het bestaande (IT) landschap. Hoe laat je een DXP landen en draagt het bij aan schaalbaarheid en flexibiliteit?

4 handvatten voor een maximale toegevoegde waarde!

In dit whitepaper geven we je 4 concrete handvatten, die ervoor zorgen dat een DXP maximale toegevoegde waarde levert aan je organisatie. Zo ben je in staat voorop te lopen met een naadloze customer experience en waarborg je tegelijkertijd een toekomstbestendig DXP.  

Ben je benieuwd welke handvatten dit zijn? Download het whitepaper.

Haal maximale waarde uit jouw DXP

In dit whitepaper kijken we naar de grootste uitdagingen voor de CMO en de CTO en geven we je 4 concrete handvatten om maximale waarde uit je platform te halen.

Lees het whitepaper

4 handvatten voor het Digital Experience Platform

Parterships

Sitecore & Macaw: Platinum Implementation Partnership

Op zoek naar een ervaren, gedreven en succesvolle Sitecore partner? Als Platinum Implementatie Partner beschikt Macaw over diepgaande expertise, de best gekwalificeerde medewerkers en uitgebreide ervaring met toonaangevende ondernemingen zoals Heineken en Schmitz Cargobull. Hiermee zetten we voor iedere opdrachtgever de beste oplossing neer!