Macaw.nl/Actueel/Nieuws/Macaw wordt comdirect’s socialmedia-leadagency

Macaw wordt comdirect’s socialmedia-leadagency

Onlinebank comdirect kiest Macaw als lead agency om de aanwezigheid van het merk op de sociale media te verbeteren

Kennis, lef en creativiteit

Macaw won van verschillende concurrenten na een uitgebreid pitchtraject en wordt verantwoordelijk voor zowel de strategieontwikkeling, de planning en productie van content, als de uitvoering van campagnes en influencer-activiteiten. Macaw maakte indruk met zijn hoge kennisniveau op strategisch gebied, zijn gedurfde contentformats en met een creatief concept waarbij samen wordt gewerkt met influencers en contentcreators.

‘Snackable’ content

Door de socialemediakanalen Instagram, Facebook, Twitter en YouTube in te zetten, wil comdirect verschillende doelgroepen aanspreken. Dit zijn naast beleggers, investeerders en traders, ook vooral jonge financiële nieuwkomers. Het doel is om de verschillende doelgroepen te bereiken via content die voor hen relevant is, de dialoog aan te gaan en de merkbekendheid te vergroten. Om dit te bereiken moet de soms ietwat droge of saaie contentsnackable’ worden gepresenteerd. Oftewel op een manier die gemakkelijk te begrijpen is, en die bovenal leuk is, zodat de jonge doelgroep het met plezier leest – of nog beter, erdoor geïnspireerd raakt, legt Uli Wolter, Managing Director bij Macaw Duitsland, uit.

Interactie aangaan

Voor comdirect speelt communicatie via sociale media een belangrijke rol bij het behouden van bestaande klanten en het aanspreken van potentiële nieuwe klanten. De relevantie van deze kanalen vertaalt zich in hun succes: in de bankenranglijst van het influencermarketingplatform Storyclash behaalde comdirect in 2020 de eerste plaats als de bank met de meeste interacties.

TikTok

Voordat Macaw deze opdracht won, had het voor comdirect al overtuigende campagnes op TikTok uitgevoerd. We zijn erg blij dat we de successen van comdirect op TikTok kunnen voortzetten en verder kunnen uitbouwen als onderdeel van het uitgebreide contract, aldus Wolter. 

Generatie Z

Sociale media zijn aanvullende communicatiekanalen die voor ons steeds belangrijker worden, benadrukt Felix Lüllemann, Senior Manager Social Media Strategy bij comdirect. Daarmee kunnen we zowel onze technisch onderlegde doelgroepen als Generatie Z voorzien van relevante achtergrondinformatie, ze aanspreken en tevens actief de dialoog aangaan. Wij zien communicatie niet als eenrichtingsverkeer, maar als een spontane gedachtewisseling. Sociale media zijn hiervoor bij uitstek geschikt.

Altijd op de hoogte van Digital Transformation, Customer Experience, Employee Empowerment en IT? Schrijf je in voor onze eNewsletter.

Ontvang de eNewsletter

Ontvang eens per 2 maanden onze eNewsletter

Macaw | Full-service digital partner

What's your challenge?

Wij helpen je graag bij het creëren van een unieke klantervaring, het empoweren van je medewerkers en een optimale inrichting van IT. Dé ingrediënten voor een succesvolle digitale transformatie binnen jouw organisatie. Ben je op zoek naar een advies op maat of wil je een keertje sparren? Maak een afspraak of bel ons. Onze experts staan voor je klaar.

macaw nederland contact