Macaw.nl/Inspiratie/Blogs/De Content Hub: samen werken aan ijzersterke content

De Content Hub: samen werken aan ijzersterke content

Welke marketeer kent het niet: er is veel content in productie, maar wie moet er nog feedback op geven? Waar staat de laatste versie en de beelden? De Content Hub biedt marketeers één centrale plek voor contentstrategie, productie en beheer. Benieuwd hoe dat werkt en wat de voordelen zijn?

de content hub

Wat is de Content Hub?

Voor iedere organisatie is in contact blijven met klanten, prospects en relaties een must. Je wilt hen inspireren met aantrekkelijke content en die via verschillende kanalen aanbieden. Een tool als de Content Hub is dan onmisbaar. Het vormt de centrale plek van waaruit je je contentstrategie uitzet, content produceert en beheert en resultaten analyseert. En de plek waarin alle teamleden kunnen samenwerken. Voor organisaties die tijd- en locatie-onafhankelijk willen samenwerken is de Content Hub een uitkomst.

Wie kent het niet: er is veel content beschikbaar binnen je bedrijf, maar waar staat die ook weer opgeslagen? Hoe zit het met de beelden en de rechten daarop? Hoe zit het met versiebeheer: heeft het management dit artikel wel goedgekeurd? Door de toegenomen inzet van content binnen iedere organisatie en het belang daarvan is het behouden van overzicht een ware uitdaging. In de Content Hub ligt het complete contenttraject vast. Van het uiteenzetten van je campagnestrategie tot het analyseren van de resultaten en alle stappen daar tussenin.

Teamwork voorop

Samenwerking faciliteren binnen het marketingteam is het doel van de Content Hub. Marketeers, copywriters, content editors en product marketeers werken in één overzichtelijke tool en worden geholpen om de content zo efficiënt en plezierig mogelijk te kunnen opstellen. Hoe meer gemakkelijker zij content kunnen produceren, hoe beter het met de ‘employee experience’ gesteld is en hoe beter ook de content is die ze produceren. De optimale customer experience, als gevolg van deze ijzersterke content, volgt dan als vanzelf.

Ook alle communicatie verloopt via de tool. De samenwerking verloopt daardoor vlotter, doordat je niet eindeloos heen en weer hoeft te mailen. Medewerkers weten exact waar ze mee aan de slag kunnen: ze loggen in en vinden in de to do-lijst de taken die voor hen op de rol staan. Ook thuis- en onderweg werken gaan daardoor efficiënter en makkelijker. Bovendien verloopt ook het voorleggen en laten accorderen van artikelen via de tool. Ideaal wanneer het management ook graag even meeleest.

Altijd up-to-date

Op meerdere manieren garandeert de Content Hub dat je altijd up-to-date bent. Een bibliotheek – met alle artikelen, downloads, handleidingen en foto’s – kun je op een centrale plek opslaan en beheren. Afbeeldingen en artwork sla je in de juiste formaten op, passend bij de kanalen die je voor je merk gebruikt. Ook kun je alles wat je ooit hebt gepubliceerd eenvoudig terugvinden. Begin je net met de Content Hub? Dan migreer je alles stap-voor-stap naar de nieuwe omgeving.

Door te werken met templates voor het schrijven van bijvoorbeeld blogs of cases, sluit je content altijd aan op de schrijfstijl van je organisatie en komt je merk sterker naar voren. Ook de vormgever vindt zijn weg in de Content Hub. Geeft de eindverantwoordelijke groen licht, dan heeft de designer direct de juiste versie in handen en kan hij meteen aan de slag.

De Content Hub kan je bovendien helpen om te zorgen dat iedereen toegang heeft tot de laatste versie van content. Dat gebeurt door automatisch te synchroniseren. En dat is belangrijk: zo heeft een energiebedrijf handleidingen over hoe je om moet gaan met een gaslek. Daarvan wil zo’n bedrijf uiteraard dat alle monteurs over de laatste versie beschikken. Op papier ligt zo’n manual achter in de bus stof te verzamelen. Via de Content Hub push je actuele informatie over gaslekken direct door naar de iPads van de monteurs, waardoor ze geen gevaar lopen.

Vervolgens publiceer je op maat gemaakte content op je social mediakanalen, mijn-omgevingen, websites, webshops, simpelweg alle communicatiekanalen die je merk inzet. En de resultaten analyseer je eveneens in de tool. De informatie daarvoor haalt de Content Hub uit de verschillende kanalen en uit Sitecore. Zo kun je bijvoorbeeld vergelijken welke foto’s of welke teksten het beste presteren, waardoor je volgende campagne nóg sterker wordt!

Benieuwd welke mogelijkheden de Content Hub voor jou organisatie heeft? Laat je inspireren door verschillende praktische toepassingen van de Hub of maak kennis met de tool in dit webinar.

Van contentchaos naar marketingflow

Hoe komt het dat zoveel marketeers een contentchaos ervaren en hoe doorbreek je deze vicieuze cirkel? In dit whitepaper nemen we je mee in de oorzaken van het contentdilemma en hoe je dit doorbreekt met een Content Hub.

Lees het whitepaper
What's your challenge?

Sitecore & Macaw: Platinum Implementation Partnership

Op zoek naar een ervaren, gedreven en succesvolle Sitecore partner? Als Platinum Implementatie Partner beschikt Macaw over diepgaande expertise, de best gekwalificeerde medewerkers en uitgebreide ervaring met toonaangevende ondernemingen zoals Heineken en Schmitz Cargobull. Hiermee zetten we voor iedere opdrachtgever de beste oplossing neer!

microsoft partners
Contact