Macaw.nl/Cases/Professional Services/CONNECTED UNDERWEAR zorgt voor meer liefde en maakt een statement tegen digitale afleiding

CONNECTED UNDERWEAR zorgt voor meer liefde en maakt een statement tegen digitale afleiding

icon

CONNECTED UNDERWEAR 

Als grootste telecomonderneming van Europa pakt Deutsche Telekom de digitale verantwoordelijkheid op en stelt in het kader van de actuele internationale campagne Be Part of Now (Duitse hashtag: #Dabei) de mogelijke schaduwkanten van excessief smartphonegebruik centraal – natuurlijk niet zonder ook een oplossing te bieden.

Het smart ondergoed LOVE MAGENTA CONNECTED UNDERWEAR moet jonge stellen helpen om weer een echte band met elkaar op te bouwen als alle andere pogingen stuklopen. Hiermee slaagt Deutsche Telekom erin om met een knipoog het debat aan te zwengelen én een sterk pr-effect te creëren, waarbij Macaw o.a. betrokken is door het ontwerpen en ontwikkelen van de CONNECTED UNDERWEAR-app, het implementeren van de passende bluetoothtechnologie in de vorm van de zogeheten LoveChips (beacons) alsook de bijbehorende digitale campagneassets en website.

Smart ondergoed als IoT-app? Een gek idee dat om uitleg vraagt!

Of de smartphone de relatie echt onder druk zet heeft Deutsche Telekom in een representatief onderzoek gepeild: 39% van de 18- tot 34-jarigen beamen dat door het smartphonegebruik een intieme uitwisseling met de partner wordt verhinderd. Reden genoeg dus om de digitale afleiding te verminderen ofwel er iets positiefs van te maken en ‘digital’ handig te benutten – desnoods met een ietwat gek idee en alle technische middelen.

Zo werkt het smart ondergoed van Deutsche Telekom dat in gelimiteerde aantallen in de LOVE MAGENTA Shop beschikbaar is: twee LoveChips (beacons) die in het ondergoed worden geïntegreerd maken verbinding met de door Macaw voor iOS en Android ontwikkelde IoT-app CONNECTED UNDERWEAR. Door te bewegen tijdens het dragen sturen de beacons in een radius van 5 meter een signaal naar de smartphone van de partner. Een sfeervolle notificatie zorgt voor de gewenste aandacht. De LoveMode kan nu met een enkele veeg worden geactiveerd – deze omvat de LovePlaylist, een romantische screensaver en activeert de niet storen-modus. Ondersteund door de smart LOVE MAGENTA-oplossing kunnen nu beiden ongestoord genieten van de tijd met z’n tweeën.

Landingspagina met waardevolle tips en directe shopintegratie

Op de tweetalige landingspagina Lovemagenta.com vinden gebruikers informatie en ontvangen daarnaast waardevolle smartphonetips en relatieadviezen in de digitale context door relatietherapeut en love coach Eric Hegmann. In de direct geïntegreerde webshop is het ondergoed dan als ‘allerlaatste oplossing’ in gelimiteerde aantallen verkrijgbaar – om te beginnen in Duitsland, Oostenrijk en Hongarije.

Toolkit voor de uitrol

Voor de geplande uitrol van de campagne in andere landen bereidt Macaw een toolkit voor met reclamemateriaal in diverse formaten en socialmedia-assets bestaande uit posts, Instagramstories en GIF-stickers. De digitale experts van Macaw leveren voor de campagne LOVE MAGENTA CONNECTED UNDERWEAR ook nog: een appconcept, design en development voor Android en iOS, 3D en motion voor de meertalige video met uitleg voor het instellen van het ondergoed met de app en andere diensten zoals de beaconconfiguratie en packaging.

01/03

Dankzij grote vraag en pr-effect: tweede uitrol op Valentijnsdag

Het resultaat: er wordt breed gediscussieerd in vakmedia, pers, social media en zelfs in avondshows op de Duitse tv. En ook het smart ondergoed kreeg veel bijval. De eerste gelimiteerde editie is al na 48 uur uitverkocht. Vanwege de grote vraag is er tijdig voor de Valentijnsdag een tweede editie van 4.500 stuks én een uitrol van de campagne in meer Europese landen! Voor nog meer liefde en extra awareness.

Op zoek naar een creatieve partner die met je meedenkt?

Macaw heeft een uitgebreid track-record op het gebied van converterende marketing campagnes en het opzetten van succesvolle content strategieën. Dit doen we voor bekende merken als Heineken, KLM, Henkel en Vorwerk. Een keertje sparren of persoonlijk advies? Onze experts helpen je graag verder, neem contact op.

Challenge
De digitalisering biedt veel kansen voor de samenleving, maar brengt ook uitdagingen met zich mee – zoals excessief smartphonegebruik. Hoe kan Deutsche Telekom hierover een debat met pr-effect aanzwengelen?
Aanpak
Een gek en aandachttrekkend product zorgt voor discussie: smart ondergoed met bijbehorende app. De clou: Deutsche Telekom biedt een digitale oplossing voor een ‘digitaal probleem’ – met een knipoog. Ondergoed dat in gelimiteerde aantallen verkrijgbaar is en daadwerkelijk functioneert en dat stellen helpt weer een echte band met elkaar op te bouwen.
Resultaat
De eerste editie van de LOVE MAGENTA CONNECTED UNDERWEAR is in de LoveMagenta Shop binnen 24 uur uitverkocht. De campagne krijgt meer dan 2 miljoen impressions en bereikt 90% van de doelgroep. Naast vermelding in vakmedia haalt het smart ondergoed zelfs avondshows op de Duitse tv.
Macaw | Digitale Partner

Your guide in the Era of AI

Al meer dan 30 jaar is Macaw een pionier op het gebied van innovatie en technologie. Als jouw gids in the Era of AI, zetten we ons in om jouw organisatie te transformeren, future-proof te maken en sterk onderscheidend vermogen te creëren. We maken je succesvol door het leveren van innovatieve strategieën en oplossingen door de combinatie van data, technologie en creativiteit. Ons team heeft een bewezen track record bij bedrijven als Heineken en VGZ. Benieuwd in welke sleutelgebieden wij met marktleiders investeren om de kracht van AI te versnellen?

icon
Professional Services
#StehtDir! congstar versterkt zijn merk met gedurfde social media marketing
Sinds zijn oprichting in 2007 is congstar, een merk van Deutsche Telekom, uitgegroeid tot een gevestigde aanbieder van mobiele diensten. Het merk telt meer dan zes miljoen klanten en positioneert zich als een aanbieder van correcte, transparante en goedkope contracten voor mobiele diensten. Sinds 2019 creëert en produceert Macaw succesvolle content voor alle relevante kanalen van congstar op de social media om de naambekendheid te vergroten bij de gebruikersgroepen die daarop aanwezig zijn. In de grootschalige jaarlijkse campagne #SuitsYou werd vooral ingezet op duidelijke attitudeboodschappen in plaats van klassieke productreclame - met als doel de jonge doelgroep van met name Gen Z te bereiken en te raken.
Contact