Macaw.nl/Cases/Manufacturing/Influencer Marketing voor Chupa Chups

Influencer Marketing voor Chupa Chups kauwsnoepjes

icon

Met influencer marketing en programmatic advertising naar maximale awareness

Sinds decennia verbinden tieners het merk Chupa Chups met de cultlolly’s die je in elk winkelschap direct herkent aan het geel-rode logo. Met de nieuwe Chupa Chups kauwsnoepjes betreedt het zoetwarenmerk nu een nieuw segment waarin verschillende fabrikanten, in dit geval in Duitsland, al een plaats hebben veroverd.

Macaw ontwikkelt en realiseert de lanceringscampagne die naast aandacht en awareness voor het nieuwe product, ook een extra imagoverbetering van de brand als authentiek jongerenmerk nastreeft.

influencer marketing

De hoofdboodschap: de Chupa-feeling nu ook om te kauwen!

De bijzondere uitdaging van de campagne is om de bestaande bekendheid van Chupa Chups over te brengen naar het segment kauwsnoepjes en tegelijkertijd het merk als geheel te versterken bij de doelgroep van tieners.

Bij de ontwikkeling van het creatieve concept en de campagnecommunicatie gebruikt Macaw daarom een emotionele hoofdboodschap: de nieuwe Chupa Chups kauwsnoepjes maken elk moment tot een ‘Kaugenblick’ (samentrekking van kauwen en ogenblik) – tot een moment vol ‘vreugde, energie en gekkigheid’ zoals Duitse YouTube-ster Jonas Ems het samenvat in een collab video voor de campagnestart. 

 

Bereik dankzij influencermarketing: de ‘Kaugenblick’-dag met youtuber Jonas Ems

De bekende Duitse youtuber Jonas Ems met rond 1,6 miljoen abonnees wordt consequent in alle campagneonderdelen geïntegreerd om zijn bekendheid bij de doelgroep te benutten en de 12- tot 18-jarigen direct en vooral authentiek aan te spreken. In een interactieve tool op www.kaugenblicke.de kunnen de jonge users een meet-and-greet met Jonas winnen. Daarnaast maken zij kans op een dag vol ‘Kaugenblicke’ in Berlijn die zij individueel  kunnen samenstellen en met hun vrienden via WhatsApp kunnen delen. En natuurlijk altijd op zak: een heleboel Chupa Chups kauwsnoepjes.

Om voor de productlancering maximaal bereik te genereren initieert Macaw een programmatic advertising mediacampagne met een doelgroepgerichte focus op display ads en motion ads op socialmediakanalen zoals Facebook, Instagram en Snapchat. Daarbovenop komt het organisch bereik van de influencermarketing: na slechts één week heeft Jonas’ filmpje op YouTube al bijna 500.000 views.

01/05
Challenge
Voor de nieuwe digitale productlancering van de kauwsnoepjes van Chupa Chups, willen zij hun imago een boost geven als authentiek jongerenmerk. Hoe bereik je deze jonge doelgroep? Influencer marketing is de oplossing!
influencer marketing campaign
Aanpak
Een bekende Duitse YouTube influencer en een sterke emotionele hoofdboodschap moet de jonge doelgroep van 12- tot 18 jaar op authentieke wijze aanspreken en in beweging brengen.
influencers
Resultaat
Naast display en motion ads zorgt het influencerkanaal voor een organisch bereik van 500.000 videoviews – alleen al in de eerste campagneweek.
Macaw | Digitale Partner

Your guide in the Era of AI

Al meer dan 30 jaar is Macaw een pionier op het gebied van innovatie en technologie. Als jouw gids in the Era of AI, zetten we ons in om jouw organisatie te transformeren, future-proof te maken en sterk onderscheidend vermogen te creëren. We maken je succesvol door het leveren van innovatieve strategieën en oplossingen door de combinatie van data, technologie en creativiteit. Ons team heeft een bewezen track record bij bedrijven als Heineken en VGZ. Benieuwd in welke sleutelgebieden wij met marktleiders investeren om de kracht van AI te versnellen?

icon
Professional Services
#StehtDir! congstar versterkt zijn merk met gedurfde social media marketing
Sinds zijn oprichting in 2007 is congstar, een merk van Deutsche Telekom, uitgegroeid tot een gevestigde aanbieder van mobiele diensten. Het merk telt meer dan zes miljoen klanten en positioneert zich als een aanbieder van correcte, transparante en goedkope contracten voor mobiele diensten. Sinds 2019 creëert en produceert Macaw succesvolle content voor alle relevante kanalen van congstar op de social media om de naambekendheid te vergroten bij de gebruikersgroepen die daarop aanwezig zijn. In de grootschalige jaarlijkse campagne #SuitsYou werd vooral ingezet op duidelijke attitudeboodschappen in plaats van klassieke productreclame - met als doel de jonge doelgroep van met name Gen Z te bereiken en te raken.
Contact