Macaw.nl/Cases/Influencer Marketing voor Chupa Chups

Influencer Marketing voor Chupa Chups kauwsnoepjes

icon

Met influencer marketing en programmatic advertising naar maximale awareness

Sinds decennia verbinden tieners het merk Chupa Chups met de cultlolly’s die je in elk winkelschap direct herkent aan het geel-rode logo. Met de nieuwe Chupa Chups kauwsnoepjes betreedt het zoetwarenmerk nu een nieuw segment waarin verschillende fabrikanten, in dit geval in Duitsland, al een plaats hebben veroverd.

Macaw ontwikkelt en realiseert de lanceringscampagne die naast aandacht en awareness voor het nieuwe product, ook een extra imagoverbetering van de brand als authentiek jongerenmerk nastreeft.

influencer marketing

De hoofdboodschap: de Chupa-feeling nu ook om te kauwen!

De bijzondere uitdaging van de campagne is om de bestaande bekendheid van Chupa Chups over te brengen naar het segment kauwsnoepjes en tegelijkertijd het merk als geheel te versterken bij de doelgroep van tieners.

Bij de ontwikkeling van het creatieve concept en de campagnecommunicatie gebruikt Macaw daarom een emotionele hoofdboodschap: de nieuwe Chupa Chups kauwsnoepjes maken elk moment tot een ‘Kaugenblick’ (samentrekking van kauwen en ogenblik) – tot een moment vol ‘vreugde, energie en gekkigheid’ zoals Duitse YouTube-ster Jonas Ems het samenvat in een collab video voor de campagnestart. 

 

Bereik dankzij influencermarketing: de ‘Kaugenblick’-dag met youtuber Jonas Ems

De bekende Duitse youtuber Jonas Ems met rond 1,6 miljoen abonnees wordt consequent in alle campagneonderdelen geïntegreerd om zijn bekendheid bij de doelgroep te benutten en de 12- tot 18-jarigen direct en vooral authentiek aan te spreken. In een interactieve tool op www.kaugenblicke.de kunnen de jonge users een meet-and-greet met Jonas winnen. Daarnaast maken zij kans op een dag vol ‘Kaugenblicke’ in Berlijn die zij individueel  kunnen samenstellen en met hun vrienden via WhatsApp kunnen delen. En natuurlijk altijd op zak: een heleboel Chupa Chups kauwsnoepjes.

Om voor de productlancering maximaal bereik te genereren initieert Macaw een programmatic advertising mediacampagne met een doelgroepgerichte focus op display ads en motion ads op socialmediakanalen zoals Facebook, Instagram en Snapchat. Daarbovenop komt het organisch bereik van de influencermarketing: na slechts één week heeft Jonas’ filmpje op YouTube al bijna 500.000 views.

01/06

Let's get in touch!

Challenge
Voor de nieuwe digitale productlancering van de kauwsnoepjes van Chupa Chups, willen zij hun imago een boost geven als authentiek jongerenmerk. Hoe bereik je deze jonge doelgroep? Influencer marketing is de oplossing!
influencer marketing campaign
Aanpak
Een bekende Duitse YouTube influencer en een sterke emotionele hoofdboodschap moet de jonge doelgroep van 12- tot 18 jaar op authentieke wijze aanspreken en in beweging brengen.
influencers
Resultaat
Naast display en motion ads zorgt het influencerkanaal voor een organisch bereik van 500.000 videoviews – alleen al in de eerste campagneweek.
Macaw | Full-service digital partner

What's your challenge?

Wij helpen je graag bij het creëren van een unieke klantervaring, het empoweren van je medewerkers en een optimale inrichting van IT. Dé ingrediënten voor een succesvolle digitale transformatie binnen jouw organisatie. Ben je op zoek naar een advies op maat of wil je een keertje sparren? Maak een afspraak of bel ons. Onze experts staan voor je klaar.

macaw nederland contact
tiktok marketing
icon
Succesvol TikTok-merkkanaal voor congstar
Macaw ondersteunt congstar bij het opzetten van een merkkanaal op TikTok met groot bereik en veel interactie. Van strategie en concept tot implementatie.