Macaw.nl/Inspiratie/Nieuws/Macaw wil Duitse markt verder veroveren en neemt digital agency netzkern over

Macaw wil Duitse markt verder veroveren en neemt digital agency netzkern over

Macaw neemt de digitale dienstverlener netzkern over en is daarme op weg om zijn marktaandeel in Duitsland te vergroten.

Netzkern and Macaw
Hoofddorp, 3 maart 2021 – Het Nederlandse Macaw neemt de digitale dienstverlener netzkern over en zet daarmee versterkt in op het vergroten van zijn marktaandeel in Duitsland. Dankzij de acquisitie is het bedrijf nu de grootste Sitecore-speler op de Duitse markt. De Microsoft Gold Partner beoogt daarnaast met lokale experts zijn Microsoft-business verder uit te breiden.

DACH-regio

Eind 2019 vestigde Macaw zich op de Duitse markt dankzij de overname van B+D Interactive, een fullservicebureau voor digitale communicatie en e-business dat zich richt op awareness- en activatiecampagnes. Met het aantrekken van investeerder Avedon Capital Partners afgelopen maand kan Macaw zijn groeistrategie versneld realiseren door naast autonome groei aanverwante en aanvullende bedrijven te acquireren. Macaw wil uitgroeien tot een toonaangevende Europese speler die klanten toegevoegde waarde biedt met Microsoft- en Sitecore-technologie.

Focus op de beste technologie

De digitale dienstverlener kiest bewust voor deze twee technologiepartners zodat klanten kunnen profiteren van de meest uitgebreide en onderscheidende kennis, ervaring en passie. Microsoft behoort al jaren tot de top technologiebedrijven ter wereld en Sitecore is erkend als Leader in Gartner’s Magic Quadrant for Digital Experience Platforms. Sitecore, het marketingtechnologiebedrijf, dat gespecialiseerd is in ‘customer experience management’-software, maakte in januari van dit jaar bekend een investering van 1,2 miljard dollar te hebben ontvangen voor het realiseren van groei en om het tempo van innovatie te versnellen.

Klanten de beste digitale ervaring bieden

In het afgelopen jaar zijn veel van onze activiteiten naar de digitale wereld verplaatst, ook het contact met prospects en klanten, en bedrijven en consumenten zijn op zoek naar manieren om makkelijk te communiceren en samen te werken. De vraag naar software die digital experiences mogelijk maakt is dan ook sterk toegenomen en blijft groeien. Volgens gegevens van McKinsey heeft dit segment afgelopen jaar in twee maanden tijd een sprong van vijf jaar voorwaarts gemaakt. De technologieën van Sitecore helpen de ervaring van klanten in de gehele ‘customer journey’ buitengewoon te maken.

netzkern

Sinds de oprichting van de onderneming 20 jaar geleden, is netzkern organisch gegroeid tot 100 mensen die werken vanuit de kantoren in Wuppertal en Hamburg. Ze waren een van de eerste Sitecore-partners in de DACH-regio en hebben in die regio een van de grootste Sitecore-teams. De Sitecore Platinum Implementation Partner en Microsoft Gold Partner biedt expertise op alle gebieden: van strategie en design tot ontwikkeling. Klanten als Düsseldorf Airport en RWE waarderen de toewijding, creativiteit en kennis van netzkern om steeds de beste oplossing te vinden die ze helpt succesvol te zijn.

De twee CEO’s, Thomas Golatta en Daniel Schulten, zullen de verdere groei van de activiteiten op het gebied van Microsoft en Sitecore in Duitsland vormgeven onder de naam ‘netzkern, part of Macaw’. Dit zal vooralsnog blijven bestaan naast Macaw Duitsland dat zich tot nu toe vooral focust op socialmediacampagnes, en onderscheidende creatieve en digitale marketingstrategieën.

Match qua cultuur, passie en ambitie

Golatta zegt over de overname: “De afgelopen twintig jaar waren een geweldig mooie reis. En we zijn enorm trots op het team dat netzkern heeft gemaakt tot wat het nu is. De laatste jaren zien we de bureauwereld sterk veranderen en om onze klanten nog beter te kunnen helpen, zijn we zeer verheugd dat we onze krachten nu met Macaw kunnen bundelen. In Macaw hebben we een evenknie gevonden qua bedrijfscultuur, passie en ambitie. We kijken dan ook uit naar de eerste gezamenlijke projecten en om onze ontdekkingsreis voort te zetten.”

William van der Pijl, CEO van Macaw, sluit zich hierbij aan: “Vanaf het eerste moment dat we met Thomas en Daniel in gesprek waren, prevaleerde de gemeenschappelijke passie voor het succesvol maken van onze klanten via innovatie en digitalisatie, en het laten uitgroeien van onze collega’s tot de beste versie van zichzelf door een omgeving te creëren waarin vertrouwen, authenticiteit, samenwerken en jezelf steeds uitdagen en verbeteren centraal staan.”

Hij vervolgt: “We zijn dan ook ontzettend blij dat we samen onze Sitecore-consulting- en marketingtechnologiecapaciteiten verder kunnen uitbreiden. En met netzkern, dat een van de eerste Sitecore-partners in de DACH-regio was, met een van de grootste Sitecore-teams, was de keuze een logische. Hun diepgaande strategische en technische ervaring met het ontwerpen, bouwen en leveren van enterprise-grade platforms op basis van Sitecore-technologie voor hun Duitse langetermijnklanten zal ons helpen om verder te kunnen groeien, en onze Macaw 25 groeistrategie te realiseren.”

eNewsletter

Altijd op de hoogte van Digital Transformation, Customer Experience, Employee Empowerment en IT? Schrijf je in voor onze eNewsletter.

 

 

Ontvang de eNewsletter
Macaw | Digitale Partner

Your guide in the Era of AI

Al meer dan 30 jaar is Macaw een pionier op het gebied van innovatie en technologie. Als jouw gids in the Era of AI, zetten we ons in om jouw organisatie te transformeren, future-proof te maken en sterk onderscheidend vermogen te creëren. We maken je succesvol door het leveren van innovatieve strategieën en oplossingen door de combinatie van data, technologie en creativiteit. Ons team heeft een bewezen track record bij bedrijven als Heineken en VGZ. Benieuwd in welke sleutelgebieden wij met marktleiders investeren om de kracht van AI te versnellen?

Contact