Macaw.nl/Cases/Manufacturing/Intuïtieve user-generated content campagne voor REWE digital

Intuïtieve user-generated content campagne voor REWE digital

icon

Digitale smoothie-generator zorgt voor engagement

Met de slogan ‘Meer versheid. Meer ideeën’  adverteert retail organisatie REWE sinds april 2019 in tv-spots, op social media en met andere online-activiteiten om zijn competentie inzake versheid van levensmiddelen onder de aandacht te brengen. Een van deze online campagne-uitingen is de door Macaw gerealiseerde ‘REWE to go Smoothie Generator’ die met behulp van influencermarketing voor het bereik en dankzij het intuïtieve doe mee-element en user-generated content (UGC) voor engagement met het merk zorgt.

Influencerchallenge zorgt voor bereik van de campagne

Om de campagne met een groot bereik te activeren nemen eerst voetballer Lukas Podolski en influencer xLaeta het tegen elkaar op in een ‘Smoothie Challenge’ met speciaal gemaakte smoothies. Op de door Macaw ontwikkelde campagnewebsite kunnen users hun favoriet kiezen en dan ‘sappige prijzen’ winnen. De resultaten van deze eerste votingfase: bijna 150.000 deelnemers en een winnende smoothie met appel-kokos-granaatappel van xLeata die kort daarna in alle REWE-supermarkten verkrijgbaar is.

Intuïtieve smoothiemixer krijgt meer dan 28.000 inzendingen

Ook in de tweede campagnefase luidt de vraag: Wie heeft het beste smoothierecept? Het verschil: nu kunnen de users zelf hun smoothie samenstellen, erover laten stemmen en op de creaties van andere gebruikers stemmen. Voor de deelname zijn er weer prijzen in natura en waardebonnen als incentives, de winnende smoothie wordt daadwerkelijk geproduceerd en in REWE-supermarkten aan alle klanten aangeboden. Om het mixen voor de gebruikers zo realistisch mogelijk te maken stemt Macaw de kleuren van de geanimeerde smoothies zo goed mogelijk af op de realistische kenmerken van de gekozen fruit- en groentesoorten en specerijen.

Het resultaat: De intuïtieve digitale smoothiemixer wordt door de gebruikers meer dan 40.000 keer aangezet. 28.000 gebruikers sturen hun recept in en leggen het ter stemming voor aan de REWE-jury. De winnende smoothie krijgt uiteindelijk meer dan 40% van alle uitgebrachte stemmen en REWE duizenden gebruikers die zich zowel met de versheidclaim van het merk als ook een toekomstig in het assortiment verkrijgbaar product hebben beziggehouden.

Op zoek naar een creatieve partner die met je meedenkt?

Macaw heeft een uitgebreid track-record op het gebied van converterende marketing campagnes en het opzetten van succesvolle content strategieën. Dit doen we voor bekende merken als Heineken, KLM, Henkel en Vorwerk. Een keertje sparren of persoonlijk advies? Onze experts helpen je graag verder, neem contact op.

Challenge
REWE digital wil door de online voortzetting van een tv-campagne van REWE voor meer engagement met het merk zorgen.
Aanpak
Dankzij een intuïtief doe mee-element kunnen gebruikers zelf hun smoothie creëren, erover laten stemmen en zo zelf een product ontwerpen dat in de schappen van de supermarktketen kan belanden.
Resultaat
Meer dan 40.000 gebruikers gooien de smoothiemixer aan en houden zich zo bezig met de overkoepelende REWE-campagne. 28.000 gebruikers hebben zelfs hun smoothierecept in stemming gebracht.
Macaw | Digitale Partner

Your guide in the Era of AI

Al meer dan 30 jaar is Macaw een pionier op het gebied van innovatie en technologie. Als jouw gids in the Era of AI, zetten we ons in om jouw organisatie te transformeren, future-proof te maken en sterk onderscheidend vermogen te creëren. We maken je succesvol door het leveren van innovatieve strategieën en oplossingen door de combinatie van data, technologie en creativiteit. Ons team heeft een bewezen track record bij bedrijven als Heineken en VGZ. Benieuwd in welke sleutelgebieden wij met marktleiders investeren om de kracht van AI te versnellen?

icon
Professional Services
#StehtDir! congstar versterkt zijn merk met gedurfde social media marketing
Sinds zijn oprichting in 2007 is congstar, een merk van Deutsche Telekom, uitgegroeid tot een gevestigde aanbieder van mobiele diensten. Het merk telt meer dan zes miljoen klanten en positioneert zich als een aanbieder van correcte, transparante en goedkope contracten voor mobiele diensten. Sinds 2019 creëert en produceert Macaw succesvolle content voor alle relevante kanalen van congstar op de social media om de naambekendheid te vergroten bij de gebruikersgroepen die daarop aanwezig zijn. In de grootschalige jaarlijkse campagne #SuitsYou werd vooral ingezet op duidelijke attitudeboodschappen in plaats van klassieke productreclame - met als doel de jonge doelgroep van met name Gen Z te bereiken en te raken.
Contact