Macaw.nl/Cases/Intuïtieve user-generated content campagne voor REWE digital

Intuïtieve user-generated content campagne voor REWE digital

icon

Digitale smoothie-generator zorgt voor engagement

Met de slogan ‘Meer versheid. Meer ideeën’  adverteert retail organisatie REWE sinds april 2019 in tv-spots, op social media en met andere online-activiteiten om zijn competentie inzake versheid van levensmiddelen onder de aandacht te brengen. Een van deze online campagne-uitingen is de door Macaw gerealiseerde ‘REWE to go Smoothie Generator’ die met behulp van influencermarketing voor het bereik en dankzij het intuïtieve doe mee-element en user-generated content (UGC) voor engagement met het merk zorgt.

Influencerchallenge zorgt voor bereik van de campagne

Om de campagne met een groot bereik te activeren nemen eerst voetballer Lukas Podolski en influencer xLaeta het tegen elkaar op in een ‘Smoothie Challenge’ met speciaal gemaakte smoothies. Op de door Macaw ontwikkelde campagnewebsite kunnen users hun favoriet kiezen en dan ‘sappige prijzen’ winnen. De resultaten van deze eerste votingfase: bijna 150.000 deelnemers en een winnende smoothie met appel-kokos-granaatappel van xLeata die kort daarna in alle REWE-supermarkten verkrijgbaar is.

Intuïtieve smoothiemixer krijgt meer dan 28.000 inzendingen

Ook in de tweede campagnefase luidt de vraag: Wie heeft het beste smoothierecept? Het verschil: nu kunnen de users zelf hun smoothie samenstellen, erover laten stemmen en op de creaties van andere gebruikers stemmen. Voor de deelname zijn er weer prijzen in natura en waardebonnen als incentives, de winnende smoothie wordt daadwerkelijk geproduceerd en in REWE-supermarkten aan alle klanten aangeboden. Om het mixen voor de gebruikers zo realistisch mogelijk te maken stemt Macaw de kleuren van de geanimeerde smoothies zo goed mogelijk af op de realistische kenmerken van de gekozen fruit- en groentesoorten en specerijen.

Het resultaat: De intuïtieve digitale smoothiemixer wordt door de gebruikers meer dan 40.000 keer aangezet. 28.000 gebruikers sturen hun recept in en leggen het ter stemming voor aan de REWE-jury. De winnende smoothie krijgt uiteindelijk meer dan 40% van alle uitgebrachte stemmen en REWE duizenden gebruikers die zich zowel met de versheidclaim van het merk als ook een toekomstig in het assortiment verkrijgbaar product hebben beziggehouden.

Op zoek naar een creatieve partner die met je meedenkt?

Macaw heeft een uitgebreid track-record op het gebied van converterende marketing campagnes en het opzetten van succesvolle content strategieën. Dit doen we voor bekende merken als Heineken, KLM, Henkel en Vorwerk. Een keertje sparren of persoonlijk advies? Onze experts helpen je graag verder, neem contact op.

Let's get in touch!

Challenge
REWE digital wil door de online voortzetting van een tv-campagne van REWE voor meer engagement met het merk zorgen.
Aanpak
Dankzij een intuïtief doe mee-element kunnen gebruikers zelf hun smoothie creëren, erover laten stemmen en zo zelf een product ontwerpen dat in de schappen van de supermarktketen kan belanden.
Resultaat
Meer dan 40.000 gebruikers gooien de smoothiemixer aan en houden zich zo bezig met de overkoepelende REWE-campagne. 28.000 gebruikers hebben zelfs hun smoothierecept in stemming gebracht.
Macaw | Full-service digital partner

What's your challenge?

Wij helpen je graag bij het creëren van een unieke klantervaring, het empoweren van je medewerkers en een optimale inrichting van IT. Dé ingrediënten voor een succesvolle digitale transformatie binnen jouw organisatie. Ben je op zoek naar een advies op maat of wil je een keertje sparren? Maak een afspraak of bel ons. Onze experts staan voor je klaar.

macaw nederland contact
icon
Datagedreven socialmedia- en contentmarketing voor congstar
Met een datagedreven strategie inclusief realtimeanalyses slaagt congstar erin om de digitale customertouchpoints naadloos met elkaar te verbinden. Dat resulteert in meer followers en hoger engagement op alle socialmediakanalen, met name op Instagram. Daarnaast werd een succesvolle hashtag campagne opgezet die viral ging!