Macaw.nl/Cases/Manufacturing/Live-Format ‘Glossy Talk’ voor Maybelline New York

Live-Format 'Glossy Talk' voor Maybelline New York

icon

Branded content naar een hoger niveau

Maybelline New York pakt sinds decennia internationale beautytrends op en voorziet klanten van de nieuwste make-upinnovaties. Sinds 2016 spreekt het merk van L’Oréal met nieuwe liveformat, Glossy Talk, doelgericht een jongere doelgroep aan die meer over beautyvloggers, internationale testimonials als Adriana Lima of de producten zelf wil weten. Macaw won  hiervoor een pitch en breidt het kletsuurtje uit dat door youtuber en influencer Mrs. Bella wordt gehost en maakt het branded-contentformat voor de vrouwelijke doelgroep beleefbaarder.

Maybelline Coffee Bar wordt hub voor alle communicatie

Om maximaal bereik voor het al gevestigde format te genereren en de kijkers tegelijkertijd dichter bij Glossy Talk te brengen past Macaw zijn jarenlange expertise op het domein digital en event toe. De planning en uitvoering van een Glossy Talk Roadshow brengt het team naar zes hippe cafés in grote Duitse steden die – omgebouwd tot Maybelline Coffee Bar – de hub zijn voor alle communicatieve acties.

 

Liveproductie met publiek maakt Glossy Talk beleefbaar

Glossy Talk wordt met livepubliek geproduceerd en o.a. via Facebook live gestreamd – met de mogelijkheid voor de community om Mrs. Bella en haar prominente gasten vragen te stellen. Ook de fans ter plekke hebben de mogelijkheid om actief deel te nemen aan de uitzending en zich door Boris Entrup te laten opmaken en te adviseren. De tutorialreeks Glossy Talk Stories met de bekende make-upartist zorgt voor nog meer hoogwaardige content uit de Maybelline Coffee Bar. Geadverteerd voor de Maybelline Roadshow wordt via social ads, out-of-homeacties, native ads en ook  influencer- en persevents extra bereik gegenereerd. Vakoverstijgend wordt de branded content zo naar een hoger niveau getild.

Op zoek naar een creatieve partner die met je meedenkt?

Macaw heeft een uitgebreid track-record op het gebied van converterende marketing campagnes en het opzetten van succesvolle content strategieën. Dit doen we voor bekende merken als Heineken, KLM, Henkel en Vorwerk. Een keertje sparren of persoonlijk advies? Neem contact op of plan vrijblijvend een adviesgesprek in met onze consultant.

Challenge
Maybelline New York wil het gevestigde format Glossy Talk voor de jongere en vooral vrouwelijke doelgroep beleefbaarder maken.
Aanpak
Een Glossy Talk Roadshow op zes moderne locaties in Duitsland is de hub voor alle communicatieve acties.
Resultaat
De liveproductie ter plekke biedt zowel aanwezige gasten als ook de community op Facebook de mogelijkheid om actief mee te doen in het format – waarvan fans van het merk actief gebruik maken.
Macaw | Digitale Partner

Your guide in the Era of AI

Al meer dan 30 jaar is Macaw een pionier op het gebied van innovatie en technologie. Als jouw gids in the Era of AI, zetten we ons in om jouw organisatie te transformeren, future-proof te maken en sterk onderscheidend vermogen te creëren. We maken je succesvol door het leveren van innovatieve strategieën en oplossingen door de combinatie van data, technologie en creativiteit. Ons team heeft een bewezen track record bij bedrijven als Heineken en VGZ. Benieuwd in welke sleutelgebieden wij met marktleiders investeren om de kracht van AI te versnellen?

icon
Manufacturing
Influencer Marketing voor Chupa Chups
Een sterk staaltje influencer marketing: samen met Chupa Chups en de bekende Duitse influencer Jonas Ems ontwikkelt Macaw een digitale productlancering voor de nieuwe kauwsnoepjes van het cultmerk.
Contact