Breid je merk creatief uit met TikTok

TikTok is voor veel bedrijven nog nieuw terrein. Maar de app heeft veel te bieden, meer dan je misschien denkt: het maakt de onbereikbare generatie Z bereikbaar. Met een focus op storytelling en het creëren van unieke content kun je jouw merk naar een heel nieuw niveau tillen.

Waarom jouw merk actief zou moeten zijn op TikTok

TikTok is de nieuwe hoofdrolspeler in de wereld van de socialemediaplatforms. Op het eerste gezicht lijkt de app niet het soort platform waar je als bedrijf mee geassocieerd wilt worden. Dansvideo’s, viral liedjes en creatieve hacks: hoe past dat in het bedrijfsleven? Maar TikTok is meer geworden dan alleen een platform voor korte en virale video’s. Als bedrijf kun je een community opbouwen, merkbekendheid creëren en je merkboodschap op een creatievere manier overbrengen. Op TikTok kun je een andere kant van jezelf laten zien, een kans die andere socialemediaplatform je niet geven. Het is het juiste platform als je grappige en onderhoudende content wilt creëren. Maar het interessantst aan TikTok is zijn doelgroep: tieners.

Nog meer redenen waarom jouw merk actief zou moeten zijn op TikTok

  • Een speciale doelgroep:
    De belangrijkste doelgroep van TikTok zijn jongeren. Een moeilijke doelgroep die je nergens anders kunt bereiken.
  • Veel organisch bereik door ‘viral’:
    TikTok is ontworpen om content te tonen van mensen die je niet volgt. De basis hiervoor is de For you-pagina, een feed van viral content.
  • Brede waaier van marketingdoelstellingen:
    Creëer een businessaccount of gebruik advertenties om de merkbekendheid te vergroten. Dit zal je helpen meer traffic en conversies te bereiken.
  • De app is booming:
    TikTok heeft 800 miljoen gebruikers van wie 90% de app elke dag gebruikt. Nu is het perfecte moment om op de TikTok-trein te springen.

Gebruik TikTok om jouw zakelijke doelen te bereiken

Facebook wordt ouder, Instagram verandert en Snapchat is niet echt meer in de running. TikTok daarentegen is speels en jong, en heeft een moeilijke doelgroep die je nergens anders kunt bereiken.

Maar los daarvan is het ook heel belangrijk om te weten waar je merk voor staat. Heb je een meer speelse stijl of houd je er een professionelere aanpak op na? Als je geassocieerd wilt worden met vrolijkheid en creativiteit, dan is TikTok het kanaal voor jou.

Een belangrijke opmerking: TikTok is geen verkoopgerichte app. TikTok zegt het zelf: Doe TikToks, geen reclame. Probeer niet de trends te volgen, maar word zelf een trendsetter! Wat je doet op TikTok wordt ‘debranding’ genoemd. Als je succesvol wilt zijn op de app, dan moet je minder laten zien. Het gaat om storytelling, niet om het plaatsen van advertenties, want dat werkt niet op TikTok. Je moet echt om contentcreatie geven, want jouw merk zal niet bijzonder zichtbaar zijn.

Wij helpen je met jouw TikTok-uitdaging!

Omdat TikTok nog erg nieuw is, worstelen organisaties met het vinden van de juiste TikTok-strategie. Met ons socialmediateam en onze TikTok-experts zorgen wij voor al uw socialmediamarketingactiviteiten. Wij ondersteunen jou met:

  • planning en creatie van content
  • influencermarketing en creator-scouting
  • creëren van een merkkanaal
  • reporting en monitoring, we zijn geheel data-driven
  • en meer…

Wil je meer weten over onze TikTok- en/of socialmediadiensten? Zie je in TikTok het potentieel voor jouw merk? Neem contact op met onze experts, we helpen je graag verder,

TikTok Marketing
Onze experts helpen je graag verder. Bel ons op 023 - 2060600 of stel je vraag via ons digitale contactformulier.
Contact
Case

Datagedreven socialmedia- en contentmarketing voor congstar

Met een datagedreven strategie inclusief realtimeanalyses slaagt congstar erin om de digitale customertouchpoints naadloos met elkaar te verbinden. Dat resulteert in meer followers en hoger engagement op alle socialmediakanalen, met name op Instagram. Daarnaast werd een succesvolle hashtag campagne opgezet die viral ging!

eBook

Het pad naar personalisering: 9 bouwstenen voor sterkere klantrelaties

Merkloyaliteit is verleden tijd. Klanten verkiezen de ervaring boven het merk dat die ervaring aanbiedt. Hoe onderscheid je je nog van concurrenten? Het antwoord is personalisatie. Lees in dit eBook hoe je de digitale customer experience van jouw klanten personaliseert met een strategische aanpak.

Inspiratie

Meer weten over digital marketing? Lees een van onze blogs of lees ons trendrapport.
Alle artikelen