Verbeterde dienstverlening én cross- en upsell

Relevantie voor de klant: zo pakken we dat aan

Bij Macaw geven we je graag inzicht in onze aanpak. Daarmee geven we je inzicht in de impact die we op jouw organisatie kunnen maken. De organisatie in dit voorbeeld heeft de laatste jaren een stabiele groei doorgemaakt. In het aanbod met relevante producten voor de klant liggen echter nog legio onbenutte kansen voor cross- en upsell. Dat is echter niet het voornaamste argument voor deze samenwerking, de organisatie wil vooral het aanbod voor de klant relevanter maken. Alles om de klant zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.

De organisatie wil zich verder ontwikkelen en heeft ambitieuze doelstellingen om haar dienstverlenging steeds relevanter te maken. In 2015 is de website vernieuwd en er wordt continue ingezet op het verbeteren van het product- en dienstaanbod en data. Hoe beter de eigen beschikbare data per klant of doelgroep gecombineerd wordt met externe bronnen, hoe meer individueel relevant zij kan inspelen op behoeftes van haar klanten. 

 De organisatie heeft een aantal ontwikkelingen in de markt geïdentificeerd, die voor vrijwel elke organisatie relevant zijn:

  • De klant wil relevante informatie, op zijn eigen voorwaarden;
  • Er is een groeiende behoefte om te interacteren op relevante thema’s;
  • De digitalisering van producten en diensten neemt snel toe. 

De challenge: verbetering op korte én lange termijn

  • Bouw op korte termijn een oplossing waarmee individuele relevantie voor doorstromers significant wordt verbeterd, bestaande uit een combinatie van methodiek en techniek.
  • Bouw voor de lange termijn een fundament waarop nieuwe capabilities op technisch en organisatorisch gebied kunnen worden ontwikkeld.

Voordoen, samen doen, zelf doen

Om op het juiste moment de juiste producten en diensten aan te kunnen bieden ontwikkelt Macaw een analytisch model waarmee voorspellingen op basis van historische data worden gedaan. De betrouwbaarheid van dit model is sterk afhankelijk van de kwaliteit en beschikbaarheid van CRM-gerelateerde data en externe bronnen. Na een succesvolle oplevering beschikt de organisatie over een analytisch model dat betrouwbare voorspellingen creëert over mogelijke afname van producten of diensten bij nieuwe doorstromers.

 

Macaw werkt volgens het principe “Voordoen, samen doen, zelf doen”. De aanpak is hierop ingericht. Hierdoor is de business zo snel als mogelijk in staat om zelf met de materie uit de voeten te kunnen.

 

Ook effectief aan de slag met data om een verschil te maken voor je organisatie? Volg het webinar, bekijk een case of neem contact op. 

  

Ties
Challenge solver

What's your challenge?