Krachtige nieuwe technologie heeft een enorme boost gegeven aan klantervaringen. We kunnen klantgedrag beter analyseren en we zijn in staat allerlei nieuwe producten en diensten te ontwikkelen die hen een betere ervaring geven, op het juiste moment in verschillende fasen van de klantreis.
Onderscheidend vermogen
Deze technologie is voor iedereen beschikbaar en bereikbaar. Onderscheidend vermogen staat daarmee continu onder druk. De klantervaring met een nieuwe dienst van een aanbieder in een totaal andere sector creëert snel nieuwe verwachtingen en organisaties moeten continu keuzes maken hoe ze zich hierop aanpassen. Het risico van het kopiëren van diensten en producten is daarmee enorm groot geworden.
Customer Experience is wat de beste bedrijven onderscheidt van de rest. Zij begrijpen dat een geweldige klantervaring niet toevallig plaatsvindt. Die ervaring vereist een geïntegreerde Customer Experience strategie, opgesteld vanuit de klant en ontwikkeld om hen te inspireren, te begeleiden en te ondersteunen.
Merken en organisaties die dit begrip van extreme klantfocus vertalen in dynamische digitale services en producten, zijn de winnaars van morgen. Zij begrijpen dat een geweldige klantervaring niet toevallig plaatsvindt.
Een snelle transformatie van je merk vereist een nieuwe benadering van customer centric design. Succesvol Customer Experience design moet op heldere inzichten gebaseerd zijn. Flexibel, impactvol en ontwikkeld vanuit een volledig begrip van de klant. En dit design moet het merkdoel verbinden met de behoeften van de klant.
Data
De sleutel tot een optimale Customer Experience is het verzamelen van de juiste klantdata en die vervolgens doeltreffend inzetten. Vanuit Macaw helpen we je graag om je IT zo te optimaliseren dat jouw medewerkers alle informatie en tools in handen hebben om je klanten een ultieme Customer Experience te bieden.