Wanneer je marketing inzet, is het uiteraard de kunst om er zoveel mogelijk rendement uit te halen. Macaw weet als geen ander hoe je dit rendement verhoogt. Bij Conversie Optimalisatie gebruiken wij beschikbare data, zodat we kunnen bepalen wie welke informatie te zien krijgt.
De vijf stappen naar Conversie Optimalisatie
Op de weg naar Conversie Optimalisatie doorlopen wij vijf stappen.
- Marketingdoelstellingen bepalen
- Conversieteam samenstellen
- Data verzamelen en analyseren
- Buyer persona’s opstellen
- Roadmap en conversieplan opstellen
Werk gestructureerd met een roadmap
Wij vinden het belangrijk om Conversie Optimalisatie niet ad hoc op te pakken, maar om gestructureerd te werken met een heldere roadmap. Hierin staan de acties die moeten worden ondernomen om de conversieratio te verhogen. De belangrijkste vraag daarbij: waar en op wie willen we ons focussen?
Data: de sleutel tot Conversie Optimalisatie
Voor succesvolle Conversie Optimalisatie moet je dus jouw doelgroep leren kennen en je communicatie op hen aanpassen. Dat doe je door relevante data te verzamelen, te analyseren en inzichtelijk te maken aan de hand van rapportages en dashboards. Alleen dan kun je een gepersonaliseerde klantervaring creëren op alle kanalen.
Dit doen we door:
- Funneloptimalisatie: Waar haken bezoekers af? Hoe kan dit worden voorkomen?
- SEO: Is de website eenvoudig te vinden via zoekmachines? Is de site zelf logisch te doorzoeken?
- CTA: Biedt de website heldere call-to-actions die bezoekers verleiden actie te ondernemen?
- Positionering: Komen de USP’s van jouw bedrijf duidelijk terug?
- Personalisatie van content: Krijgen bezoekers te zien wat zij verwachten en wat hen beloofd is?
- A/B-testing: Zijn er quick wins te behalen door hypotheses te testen?
Macaw en Conversie Optimalisatie
Door data te gebruiken om je klanten te leren kennen en de communicatie te verbeteren, bereik je een hogere Conversie Optimalisatie. Macaw helpt je enerzijds door dit procesmatig op te zetten met een roadmap en anderzijds door het genereren en effectief inzetten van data.
Wil je meer weten? Neem contact met ons op voor meer informatie.